Úgy tűnik, a megbízhatósággal nincs gond az új Honda-motornál, de a tempót egyelőre nem találja az istálló. Igaz, hogy valójában a 2019-es szezontól várnak jóval többet a faenzai istállónál, mindenkit csalódásként ért, hogy mindkét autó elvérzett már az időmérő első szakaszában.
„Nagy csalódás, hogy már a Q1-ben kiestünk. Tudtuk, hogy nagyon szoros lesz a középmezőny, egyetlen tizedmásodperc is nagy különbséget jelentett ma. Úgy számolunk, hogy a következő versenyeken is ez lesz a helyzet. Bejuthattunk volna a Q2-be, de Pierre (Gasly) elszúrta a második menetét, amikor jók voltak a pályaviszonyok” – nyilatkozta James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója.
„Brendon (Hartley) egészen jó kört rakott össze, de sajnos pár tized még hiányzott a továbbjutáshoz. Meg kell néznünk az adatokat a karosszériáról, hogy min tudtunk volna még javítani. Még tanulási fázisban vagyunk, tudjuk, hogy rengeteg munka áll előttünk. A tervünk nem változott holnapra, pontot akarunk szerezni”.
„Folyamatosan építkezünk, elkezdtük most egy szinten és év végére jól látható fejlődést szeretnénk elérni. Ez a huszonegy nagydíj közül még csak az első, lépésről lépésre haladunk, rengeteg tervünk van, hogy elérkezzünk oda, ahol szeretnénk lenni” – tette hozzá Key.
A Honda részéről sem zártak jó napot, bár a pilóták visszajelzései pozitívak. „Csalódást keltő, hogy egyik pilóta sem élte túl a Q1-et. Bár a versenyzők visszajelzései biztatóak és az időmérős különbségek is elég kicsik az előttünk levőkhöz képest. Korábban láthattuk, hogy ezen a pályán bármi megtörténhet, a lehető legtöbbet próbáljuk kihozni a lehetőségeinkből” – fogalmazott a Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe.
Annak ellenére, hogy a McLaren sem zárhatta felhőtlen boldogsággal a szombati napot, a wokingiak jóval előrébb tartanak, mint a Honda új partnere, a Toro Rosso.