Harmadik szezonját kezdi Formula-1-es visszatérése óta a Renault csapata, és ahogy telik az idő, úgy szöknek egyre magasabbra az elvárásai. A tavalyi konstruktőri hatodik helyezés után idén már a középmezőny elejében látná saját magát (ide várja a francia gárdát egy elemzés is), ennek érdekében pedig igyekszik mindent kifacsarni új autójából. Annak ellenére, hogy az F1-ben sosem voltak még szigorúbbak a motor megbízhatóságát érintő szabályok, a Renault most elég nagy kockázatot vállalt: a kisebb légellenállás érdekében irgalmatlanul sűrűre csomagolta a motortérben elhelyezkedő elemeket. A csapat technikai részlegének vezetője szerint a dizájn „kis mértékben, de hatással lehet” az erőforrás hűtésére.
„Ha összehasonlítják az idei autót a tavalyival, észrevehetik, hogy az erőforrás kompaktságát tekintve még tovább feszegettük a határokat, ami megnehezítette a forró légáramlatok elvezetését. Teljes mértékben ki akartuk aknázni az autó aerodinamikai hatékonyságát, ehhez pedig nagyon sűrűre kellett csomagolni az alkatrészeket. Hűtés szempontjából ez jelentős fejfájással járt” – számolt be a technikai részletekről Bob Bell.
A barcelonai tesztsorozat utolsó napján a Renault váltóhiba miatt órákat vesztegelt a garázsban, így többekben felmerült a kérdés, vajon a hibának köze van-e az autó áttervezett hátsó traktusához. Ezt a feltételezést a csapat tagadta, a karosszériáért felelős technikai igazgatójuktól viszont megtudtuk, hogy a mérnöki gárda az autó súlycsökkentésén dolgozik, amibe a váltó egysége is beletartozik.
„Szeretnénk faragni az autó súlyából, hogy több ballasztot használhassunk, és alacsonyabbra helyezhessük a tömegközéppontját” – vette át a szót Nick Chester. „Ez gyakran úgy működik, hogy sokat megyünk, aztán figyeljük, mely alkatrészek bírják a legtovább. Ha valamelyiken tudunk könnyíteni, akkor azt megjáratjuk pénteken, és kiderítjük, készen áll-e a versenyzésre. Egy új autónál általában nem egy-egy elemről beszélünk, mindegyikből lehet faragni valamennyit. Az egész autót átvizsgálva keressük meg, miből lehetne lecsípni egy keveset.”