DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Önként „szívatta” magát a Renault

A minél jobb aerodinamikai hatékonyság érdekében hihetetlen kompaktra csomagolta új autójának erőforrását a Renault F1-es csapata. A megoldás kockázatos, akár a hűtés hatékonyságát is ronthatja.

Harmadik szezonját kezdi Formula-1-es visszatérése óta a Renault csapata, és ahogy telik az idő, úgy szöknek egyre magasabbra az elvárásai. A tavalyi konstruktőri hatodik helyezés után idén már a középmezőny elejében látná saját magát (ide várja a francia gárdát egy elemzés is), ennek érdekében pedig igyekszik mindent kifacsarni új autójából. Annak ellenére, hogy az F1-ben sosem voltak még szigorúbbak a motor megbízhatóságát érintő szabályok, a Renault most elég nagy kockázatot vállalt: a kisebb légellenállás érdekében irgalmatlanul sűrűre csomagolta a motortérben elhelyezkedő elemeket. A csapat technikai részlegének vezetője szerint a dizájn „kis mértékben, de hatással lehet” az erőforrás hűtésére. 

renault-teszt-eloszezon-2018



„Ha összehasonlítják az idei autót a tavalyival, észrevehetik, hogy az erőforrás kompaktságát tekintve még tovább feszegettük a határokat, ami megnehezítette a forró légáramlatok elvezetését. Teljes mértékben ki akartuk aknázni az autó aerodinamikai hatékonyságát, ehhez pedig nagyon sűrűre kellett csomagolni az alkatrészeket. Hűtés szempontjából ez jelentős fejfájással járt” – számolt be a technikai részletekről Bob Bell.

A barcelonai tesztsorozat utolsó napján a Renault váltóhiba miatt órákat vesztegelt a garázsban, így többekben felmerült a kérdés, vajon a hibának köze van-e az autó áttervezett hátsó traktusához. Ezt a feltételezést a csapat tagadta, a karosszériáért felelős technikai igazgatójuktól viszont megtudtuk, hogy a mérnöki gárda az autó súlycsökkentésén dolgozik, amibe a váltó egysége is beletartozik.

„Szeretnénk faragni az autó súlyából, hogy több ballasztot használhassunk, és alacsonyabbra helyezhessük a tömegközéppontját” – vette át a szót Nick Chester. „Ez gyakran úgy működik, hogy sokat megyünk, aztán figyeljük, mely alkatrészek bírják a legtovább. Ha valamelyiken tudunk könnyíteni, akkor azt megjáratjuk pénteken, és kiderítjük, készen áll-e a versenyzésre. Egy új autónál általában nem egy-egy elemről beszélünk, mindegyikből lehet faragni valamennyit. Az egész autót átvizsgálva keressük meg, miből lehetne lecsípni egy keveset.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: