Három év sikertelenség után a McLaren tavaly ősszel megvált a Hondától, helyette a Renault-val lépett szövetségre. Bár a japánokkal hosszú távra terveztek, a távoli szigetországban, a korábbi nagy sikerek ellenére képtelenek voltak egy ütőképes motorral előrukkolni. Egész évben komoly lóerőhátránytól szenvedett a wokingi istálló.
Ez leginkább a végsebességi adatokban volt látható, valamint abban, hogy a versenyhétvégéken rendre a hosszú egyenesekben veszített nagyon sokat Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne. A DRS sem igazán segítette őket az előzésben, ugyanakkor a két narancssárga versenyautót a riválisok könnyűszerrel megfogták. A Honda szakemberei viszont már novemberben elmondták, egyre inkább javul az erőforrás.
A várakozással ellentétben, a tesztelésen mért végsebességi adatok is meglepőek. A szerdai napon ugyanis a Honda, Brendon Hartley Toro Rossójával úgy lett harmadik, hogy nem egész három kilométer/órával maradt le a leggyorsabbtól, Esteban Ocontól. Igen vegyes képet láthatunk az élmezőnyben, Mercedes, Ferrari, Honda az első három pozícióban.
Természetesen, ezek az adatok nagyban függenek a körülményektől, ki milyen szárnyállást alkalmazott, mennyire volt feltekerve az erőforrás, illetve mennyire keményen nyomta a pilóta az autónak. A sors iróniája, hogy Fernando Alonso az utolsóelőtti, 13. helyen végzett, tizenöt kilométer/órás hátránnyal. Igaz, a tesztnap leggyorsabbja, a pályacsúcsot futó Daniel Ricciardo sem sokkal végzett előtte.
Az megfigyelhető, hogy az első ötbe nem került Renault-motoros autó, pedig a gyári istállónak két autója is körözött tegnap. A Ferrari és a Mercedes is erősnek tűnik, a jelek szerint viszont a Honda is kezd odaérni, végsebesség tekintetében. Kíváncsian várjuk, hogyan alakulnak az adatok versenykörülmények között.