Az évad első harmadában a McLaren-Honda (az egyetlen barcelonai kivételtől eltekintve) rettentő messze volt az időmérő edzéseken a Q3-tól, a motor felettébb megbízhatatlan és lassú volt. Azóta eljutottak odáig, hogy az autó gyakorlatilag folyamatos résztvevője a Q3-nak, tehát a fejlődés megkérdőjelezhetetlen, mindezt úgy, hogy nyilván a riválisok sem ültek a babérjaikon.
Legutóbb, Brazíliában Fernando Alonso az igen előkelő hatodik helyre kvalifikálta magát, míg a versenyen elért nyolcadik helyével zsinórban másodszor szerzett pontot, amire idén még nem volt példa. Alonso a teljes versenytávon nyomás alatt tartotta a Mercedes-motorral szerelt Felipe Massát, de a gyenge végsebesség miatt nem tudott előzni. Emiatt a verseny után ismét kiakadt a japán motorszállítóra, miszerint „a lóerőhiány elképesztő volt”.
„Monza óta a csomagunk és a motor teljesítménye is már közelíti az elfogadhatót. A pálya karakterisztikájától függ. Néha a Williams és a Force India gyorsabb, néha a Renault-val kiegészülve nagyjából egy szintet képviselnek az autók. A jelenlegi motorunkat sikerült feljebb tekernünk gond nélkül Brazíliában, ami mindenképpen biztató” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője.
„A lóerőt tekintve még mindig némi lemaradásban van a mi erőforrásunk. De láthatóan egyre csökkentjük a lemaradást és dolgozzuk le a hátrányt. Még nem értünk oda, de egyre biztatóbb a produkciónk. Jó volt látni azt is, hogy a brazíliai hétvégén egyáltalán nem akadt megbízhatósági problémánk” – tette hozzá optimistán a japán szakember.
„Most már gyorsabbak vagyunk a Williamsnél és ugyanazt a szintet hozzuk, mint a Force India. Kár, hogy nem sikerült a Williamst megelőznünk, de legalább megvédtük a pozíciónkat a végén a Force India-Mercedesszel szemben” – dicsérte a fejlődést Hasegawa.
Az év eleji tömény kudarcsorozathoz képest valóban előrelépés, hogy például Malajziában, a hosszú egyenes szakaszok ellenére Stoffel Vandoorne önerőből lett hetedik, hiába támadták, nem tudták megelőzni. A motor két gyenge pontja egyelőre, hogy még mindig nem igazán lehet vele előzni a gyenge végsebesség miatt, valamint a megbízhatóság még mindig ingadozó, bár feltétlenül jobb, mint év elején. A Honda szerint az irány jó, csak tartani kell.