DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Miért lesz jobb jövőre a Honda?

A jelek szerint a Honda hosszabb időre rendezkedett be a Formula-1-ben. A McLarennel csúfos kudarcot vallottak a japánok, a jövő évtől mégis sokkal jobbak lesznek. De mire alapozzák ezt?

A japán vállalat biztos abban, hogy sokat erősödnek már a jövő szezonra is, köszönhetően annak, hogy a McLaren partnereként megszokták a folyamatos, nagy nyomás alatti munkát. Többször is látványosan mellényúltak már a tervezésnél, három éve és tavaly ilyenkor is, de tanultak a hibákból, ami hamarosan kamatozhat.

Abu Dhabiban áll rajthoz (jó időre) utolsó ízben a McLaren-Honda formáció, mivel három év együttműködés után a McLaren ráunt az esélytelen körözgetésre és a sok műszaki hibára és Renault-motorokra vált. Igaz, az utóbbi időszakban a francia gyártó sem éppen a megbízhatóságáról híres, de az erőforrás egyelőre feltétlenül erősebb, mint a jelenlegi egység.

A Honda a Toro Rossóval szerződött a következő három esztendőre, Yusuke Hasegawa pedig biztos abban, hogy a korábbi magas elvárások és a nyomás miatt a japán gyártó csak felfelé mozdulhat el. A japán szakember a Racer szaklapnak nyilatkozott az eltelt időszakról és a jövő évi várakozásokról.

A McLaren éppen az elvárások miatt segített hosszabb távon


„Nagyon sokra tartjuk a McLarent, rengeteget tanultunk tőlük és hosszú ideig élveztük a támogatásukat is. Az is igaz viszont, hogy óriási nyomás alatt voltunk az elvárásaik miatt. Érthető volt ez részükről, mi saját magunk is éreztünk egy belső nyomást, mert meg akartunk felelni. Nehéz volt, ám fontos mozzanat abban, hogy jelentősen erősödjünk” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője. Nemrég arról is beszélt a Honda-főnök, hogy a korábbi, rendre félretervezett motorkoncepció miatt vesztettek hónapokat, most azonban az idei tapasztalatokra építenek, nem terveznek radikális változásokat, így jó eséllyel a megbízhatóság ugrásszerűen nő az idei évhez képest. A kérdés a végsebesség lesz.

Brazíliában magához képest remekül teljesített a McLaren, Alonso pedig négy értékes pontot gyűjtött. A Yas Marina pályán is hasonlóra készülnek. „Abszolút benne van a pakliban az idényzárón is a pontszerzés, a legfontosabb, hogy ismét megbízhatóan és jól teljesítsünk” – tekintett előre a japán szakember.

„Megint az a célunk, hogy a negyedik leggyorsabb autó legyen a miénk. A lámpák kialvásáig nem ismerhetjük a többi csapat aktuális formáját és tempóját, de Brazíliából kiindulva, ott már a pénteki és szombati nap után tudhattuk, hogy a középmezőnynél gyorsabbak lehetünk. Pontszerzésre számítottunk, bejött. Sajnos nem autózhattunk tiszta pályán, így nem győződhettünk meg arról, valóban a negyedik erő voltunk-e, de valószínűleg igen. Egyértelműen gyorsabbak voltunk a Williamsnél és egyenlő tempónk volt a Force Indiánál. Továbbra is a negyedik legjobbak akarunk lenni” – tette hozzá Hasegawa.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: