DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Renault vállalta a keddi hibákat

A McLaren és a Red Bull részben örülhet, másrészt izgulhat. Francia motorszállító partnerük ugyanis vállalta a felelősséget a kedden elromlott két akkumulátor miatt. Cseberből vederbe?

Amikor 2017-ben rendszeresen meghibásodott a McLaren-Honda, mindig automatikusan a japán motorszállítót vették elő a megbízhatatlan, gyenge erőforrás miatt. A három pocsék évad végül a szövetség felbontásához vezetett, a Honda a Toro Rossónál talált „menedéket”, míg a wokingiak a Renault-val szerződtek három évre.

Egyelőre azonban egyáltalán nem úgy alakul a McLaren új házassága, mint tervezték. Az autó rendre lerobban, ráadásul most sokkal rosszabb a helyzet, mint az előző héten. Kedden Stoffel Vandoorne alatt háromszor is megállt a gép, szerdán pedig Fernando Alonso kényszerült leparkolni az MCL33-at egy olajszivárgás (majd egy ebből eredő motorhiba) miatt.

A keddi napon egy másik Renault-t használó csapat, a Red Bull is pórul járt, ugyanúgy akkumulátorhiba lépett fel Max Verstappennél, mint ami Vandoorne-t is hátráltatta. Jött is a találgatás, hogy a motorszállító a hibás, vagy a csapatok. Most már egyértelmű, a Renault ugyanis vállalta a felelősséget a hibás akkuk miatt.

Alonso a lerobbant McLaren mellett - feltámad a csapat a tesztek végére?


„Melbourne előtt természetes, hogy próbálgatunk mindenfélét és sok különböző típusú akkumulátort tesztelünk. Azokat a rendszereket vetjük majd be élesben, amelyek semmilyen problémát nem okoztak” – nyilatkozta Bob Bell, a Renault technikai igazgatója.

„A gyári és a partneristállók mindegyike is azokat használja majd, amelyek hibátlanul működtek. A tesztelési időszakban semmi szokatlan dolog nincs abban, ha hibákat fedezünk fel, ezért vagyunk itt. Ezek a gondok bármelyik, Renault-erőforrást használó csapatnál felbukkanhattak volna, természetesen az egyértelmű felelősség a miénk” – ismerte el Bell.

„Helyes, hogy Melbourne előtt megtaláljuk a hibás akkumulátorokat, a jelek szerint akad is néhány, ami nem felel meg a célnak. Az egyik kritikus pont az évadnyitó előtt éppen ez, hogy ráleljünk a hibátlan konstrukciókra” – tette hozzá a technikai igazgató.

A McLaren azonban továbbra is aggódhat, ugyanis az olajszivárgás és a hidraulikus hiba okára változatlanul nem jöttek rá. Félő, hogy megismétlődhet az elmúlt években látott vesszőfutás, csak most nem a Honda, hanem a Renault oldalán. Eközben pedig a Honda problémamentesen tesztel a Toro Rosso oldalán. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: