DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Gasly: A Honda-motor, mint egy óramű

A legszorgalmasabbnak járó különdíjat Pierre Gasly, a Toro Rosso-Honda versenyzője érdemelte ki. Csütörtökön 147 kört pakolt versenyautójába, a Honda-motorral pedig továbbra sincs semmi gond.

Csak a negyedik tesztnapon két nagydíjnak megfelelő távolságot tett meg Pierre Gasly, amit a tavaly év eleji japán erőforrással teljesen elképzelhetetlen lett volna véghezvinnie. A problémamentes körözést 147-nél hagyta abba a 22 éves francia, a megtett mennyiségnek pedig nemcsak a Honda mérnökei, de maga a pilóta is nagyon örült. Szerdán elismerte, hogy nem tekerték még fel a motort a japánok, de eddig a megbízhatóságra nem lehet panasz.

„Óriási elégedettséggel tölt el ennyi kört megtenni. Ez mindössze a második tesztnapom volt az új autóval, de rengeteget tanultam róla. Még ki kell tapasztalnunk, milyen irányba induljunk el a beállításokkal, hogy az autóban rejlő potenciált a leginkább kiaknázzuk és úgy utazhassunk Melbourne-be. A csapatnak és nekem is nagyon hasznos, hogy ilyen sok kilométert gyűjthettünk be csütörtökön” – nyilatkozta Pierre Gasly.

A Honda is úgy érzi, komolyat léptek előre


A következő napok feladata a tesztelés során gyűjtött rengeteg adat analizálása és ez alapján a második teszthét feladatainak meghatározása. „A Honda-motor állóképessége kitűnő, óramű pontossággal működik. A legkisebb hiba nélkül teljesített 147 kört, ami több, mint két versenytáv. Remélem, ez ugyanígy megy tovább ezután is” – dicsérte a japán gyártót a francia versenyző.

„Hogy mit tudtam meg az STR13-ról? Az eddigi benyomásom az új autóról igen pozitív, a karosszériáról és a motorról is csak dicsérő szavakat mondhatok, nagyon elégedett vagyok. A jövő hétre hozunk néhány továbbfejlesztett alkatrészt, elkezdünk felkészülni a szezonnyitó versenyhétvégére” – tette hozzá Gasly.

James Key, technikai igazgató szerint hiba nélkül zajlott a nap második felében teljesített hosszabb etap is. A Honda F1-es projektjének új vezetője, Toyoharu Tanabe pedig eddig elégedett lehet az új erőforrással. „Amikor száraz lett a pálya, végre a motorbeállításokon is dolgozhattunk. Több, hosszú etapot is gond nélkül teljesítettünk, közben pedig rengeteg adatot gyűjtöttünk. Az egyik legfontosabb dolog, hogy egyelőre minden problémamentesen fut, egyértelműen kijelenthető, hogy nagyot léptünk előre” – nyilatkozta optimistán a japán szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: