DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Biztató eredmények a Ferrari tesztpadjáról

Az olaszok továbbfejlesztett motorja minden megbízhatósági követelményt teljesített, miközben egy új hengerfejjel a teljesítményén is csavarni fognak majd. Vajon képesek lesznek utolérni a Mercedest?

2018-ban minden eddiginél nagyobb lett a hangsúly a Formula-1-es motorok megbízhatóságán. Az autóknak a tavalyi négy erőforráshoz képest idén három egységgel kell kibírniuk a szezont, miközben a versenynaptár is bővült egy helyszínnel. Máshogy fogalmazva: minden egyes motornak átlagosan hét versenyhétvégén kell állnia a sarat, így a gyártók vélhetően a téli szünet jó részét ennek elérésére szánták. 

ferrari_2017_Action12



Így tett a Ferrari is - a szigorodó kritériumok teljesítése érdekében egyelőre semmilyen drasztikus módosítást nem hajtott végre tavalyi 063-as kódjelű erőforrásán, elsődleges célja a megbízhatóság növelése volt. A maranellóiak úgy szerették volna növelni a motor élettartamát, hogy eközben egy lóerőnyi visszaesést sem szenvednek el. A tavalyi egységük az ősszel tapasztalt pechszériától eltekintve kellően stabilnak bizonyult ahhoz, hogy azt használják kiinduló alapnak. 

Természetesen a teljesítménynövelés is céljuk volt, ám akármennyi plusz lóerőt is sikerült kipréselniük a motorból, addig egyetlen új alkatrészt sem vetnek be, amíg az nem bizonyul kellően strapabírónak. Egyik tavalyi fejlesztésüket, egy acélötvözet dugattyút is pontosan emiatt nem fognak használni. Ennek az alkatrésznek a tervezését még a motorrészlegük korábbi vezetője, az azóta Mercedeshez igazolt Lorenzo Sassi irányította. Őt azóta Corrado Lotti váltotta, akinek megvannak a saját tervei: csapatával egy olyan hengerfejen dolgozik, ami a motor előgyújtásán javítva a Mercedes egyik legerősebb területén, a mágikus időmérős motormódban jelentene nagy előrelépést. 

Idei autóját február 22-én mutatja be az olasz gyártó.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: