DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Nem hiányolja a Mercedeshez pártoló mérnököt a Ferrari

A Scuderia nem egy zsenit veszített el a motorspecialista Sassi személyében, hangsúlyozta Sergio Marchionne. Egy másik részlegen marasztalták volna, de nem mért csapást az istállóra, hogy a szakember végül távozott.

Sajtóhírek szerint a Ferrari motorrészlegét vezető Lorenzo Sassi, akit nyáron leváltott pozíciójából a Ferrari-elnök Sergio Marchionne – annak ellenére, hogy a hajtáslánc a Ferrari egyik erőssége volt idén – Brixworthbe, a Mercedes erőforrásokat fejlesztő gyárába szerződött. Marchionne kommentálta a csapatváltást, kiemelve, hogy Sassi személyében nem egy zsenit veszítettek el:

„Nem tudom, ki mondta, hogy Sassi egy fenomén, de emlékeim szerint én biztosan nem voltam” – mondta a Marca lapnak Marchionne. „Tény, kiváló mérnök, és sok évet töltött a Ferrarinál. Valóban igaz az is, hogy a problémáinknak nem ő volt az egyedüli okozója. Szándékunk volt, hogy a GT-részlegünknél megtartsuk őt, de sajnos úgy döntött, elhagy minket, és máshol folytatja a karrierjét.”



„Próbáltuk meggyőzni, hogy folytassa a Ferrari csoportnál, de Lorenzo inkább az F1-ben akart maradni, ezért a Mercedeshez ment” – folytatta az elnök. Utóbbi kijelentése azért is érdekes, mert hivatalos megerősítés a németek részéről eddig nem érkezett az olasz szakemberrel kapcsolatban. Marchionne hozzátette: „Ez egy rendes változás volt a csapat életében, most Corrado Iotti van a helyén, akivel tökéletesen elégedettek vagyunk.”

A német Auto Motor und Sport szaklap GPS-es méréseiből is látható, hogy Sassi nem végezhetet rossz munkát: ezek szerint a Mercedes jelenleg 949 lóerő teljesítmény leadására képes, a Ferrari pedig egészen a nyomában lohol 934 lóerőjével. (A Renault 907, a Honda 860 lóerőre képes.) A Ferrari célja, hogy 2018-ban 40-nel több lóerőt sajtoljon ki az erőforrásból.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: