Mindent megtesz a McLaren, hogy idén olyan versenyautóval rukkoljon elő, ami könnyen beállítható és könnyen kezelhető, tehát nélkülözi egy díva tulajdonságait. Karosszéria tekintetében tavaly év vége felé már láthatóan kiválóan állt az istálló, az erőforrás azonban gyengének bizonyult.
Eric Boullier versenyigazgató azonban a szimulációs eredmények elemzése után nagyon biztató hírekkel szolgált a rajongók számára. A háromévnyi hondás szenvedés után az idei évtől a Renault motorjait használják a wokingiak, így valószínűleg még ők is megörültek az összehasonlítások után.
„A Honda helyett a Renault-erőforrás adatait tápláltuk a szimulátorba és az elméleti motorcserét követően hatalmas javulást vettünk észre a köridőkön. Hogy mennyit? Egy másodpercet körönként!” – nyilatkozta bizakodóan Eric Boullier a francia L’Equipe lapnak.
És mi a helyzet Fernando Alonso rendkívül feszes, éves versenynaptárával? A huszonöt futamot tartalmazó éves programjában június-júliusban öt egymást követő versenyhétvégén lesz jelenése, köztük Le Mans-ban is a híres 24 órás eseményen. „Fernando profi sportoló, aki erre is képes felkészülni”.
„Tavaly Fernando összesen harmincnégy hétvégén volt foglalt, amikor valahol versenyzett, például gokartban és más szériákban is. Egyszerűen ezt szereti csinálni. Olyan sportág részesei vagyunk, ahol a vezetési lehetőségek egyre csökkennek, költségkímélés okán. A pilóták azonban tudják, hogy minél többet vezetnek, annál inkább benne maradnak a gyakorlatban, még ha ez más kategóriát is jelent” – tette hozzá Boullier.
„Szeretem ezt a hozzáállást, ha folyamatosan versenyez, kevésbé terelik el a figyelmét más dolgok” – zárta gondolatait a versenyigazgató.