Rendkívül nehéz időszak áll a nagy hagyományokkal rendelkező istálló mögött, már öt szezont húztak le győzelem nélkül, az utóbbi három esztendőben, leginkább a gyenge és megbízhatatlan Honda-erőforrás miatt a dobogó is elérhetetlenné vált a wokingiak számára. Bár tavaly, láthatóan erős karosszériával jelentkeztek, a siker elmaradt, mert motorerőben még mindig nagy volt a hátrány.
A győzelmi iszonyt idén mindenképpen megtörnék a Renault-motor segítségével. Tim Goss, technikai igazgató olyan autót szeretne Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne kezébe adni, ami stabilan hozza a jó teljesítményt és nem ingadozik annyira, mint egy díva.
A McLaren az új aerodinamikai szabályok első évében nem is feltétlenül a legjobb teljesítményre törekedett. „Eleinte nem aggódtunk a teljesítmény miatt, a megváltozott aerodinamika fizikai tulajdonságait akartuk megérteni. Amikor ez sikerült, onnantól növelhettük a tempót igazán”.
„Elképzeléseink szerint olyan autót adnánk a pilótáknak, amiben megbízhat és amivel nyugodtan dolgozhat, ne legyen ingadozó a teljesítménye minden egyes pályán” – nyilatkozta Tim Goss, aki a tavalyi beállításokra is kitért. „Nem akartuk kiegyenlíteni a Honda-motor gyengeségét alacsonyabb szárnyállásokkal a vezethetőség kárára”.
„Megpróbáltuk minden versenyhétvégén az időmérőkön kihozni a lehető legtöbbet, majd konstans köridők segítségével a futamokon megőrizni a pozíciót. Ez azonban néhány pályán kifejezetten nehéznek bizonyult. Látványosan sikerült javítani az autón a Magyar Nagydíj környékén. Utána többnyire már csak az egyenesekben mutatott gyenge végsebességünk miatt estünk hátra a versenyeken. Belgium és Olaszország különösen frusztráló volt, mert tudtuk, hogy megvan a teljesítményünk, de az egyenesekben nem volt meg a tempónk” – tette hozzá Goss.