DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Nem véletlenül bizakodó a McLaren

A wokingi istálló vezérigazgatója szerint az elmúlt szezon fejlesztési üteme az egyik garancia az idei sikerre. Zak Brown nem számít újabb csalódásra, sőt, erős évadot vár csapatától.

A napokban tették meg a felek a némileg szenzációs bejelentést, miszerint Fernando Alonso jövőre (jelenleg még úgy áll, hogy egy verseny kivételével) párhuzamosan teljesít két sorozatot, mivel a Formula-1 mellett a WEC-ben is megméreti magát egy Toyota volánjánál. Rendkívül sűrű versenynaptára lesz a spanyolnak, az egyetlen ütközésnél természetesen az F1-et részesíti előnyben.

Az már hetekkel ezelőtt egyértelműnek tűnt, hogy a kétszeres világbajnok Le Mans irányába kacsintgat, de azt nem sejtették a szakemberek sem, hogy a teljes bajnokságban részt vesz. Zak Brownnak nincs ellenvetése a párhuzamos versenyzés ellen, mivel tudja, Alonso számára továbbra is elsődleges a Formula-1.

Utoljára 2012-ben nyert a McLaren, most itt a lehetőség


„Fernandónak most is első helyen áll a Formula-1, nincs kifogásunk más típusú versenyzései ellen, ha az F1-et nem befolyásolja negatívan” – nyilatkozta a vezérigazgató a spanyol AS hasábjain. Tavaly kihagyta Alonso a Monacói Nagydíjat az Indy 500 kedvéért, de óriási változás, hogy idén a McLaren sokkal versenyképesebb autóra számít a Renault erőforrásaival.

Hogy mire alapozza Zak Brown az optimizmusát? „A versenyautó tervezésénél minden kitűnően haladt. Sikeresen teljesítettük nemrég a töréstesztet is, minden terv szerint történik egyelőre. Február 23-án mutatjuk be az autót, három nappal később pedig pályára visszük. Minden szimulációs eredmény azt mutatja, hogy ott vagyunk, ahol tavaly lenni szerettünk volna”.

„Néha a szimulációk nem adnak valós eredményt, amikor pályára gurulunk később, de tavaly kifejezetten gyakran hozott szinte azonos javulást. Ezért gondolom úgy, hogy nagyon erős szezonunk lehet” – tette hozzá optimistán Brown. Éppen a tavalyi év végére rukkolt elő a McLaren egy igazán ütőképes karosszériával, a fejlesztések a szimulációs eredményekkel közel azonos előnyt jelentettek a pályán is.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: