2014 óta eleve jóval bonyolultabbak a Formula-1-es motorok, mint korábban, az újgenerációs, V6-os hibrid-turbók összetettebb rendszert alkotnak, mint elődeik, így egy motorszállító-váltás általában több komplikációval jár, mint egy-két évtizeddel ezelőtt. A wokingi istálló októberben jelentette be hivatalosan, hogy három év után megválik a Hondától és Renault-ra vált.
A szakemberek komoly bonyodalmakra számítottak, különösen abban a tekintetben, hogy a Honda a mezőny legkisebb motorblokkja, míg a franciák egysége talán éppen a legnagyobb. A karosszériát már általában legkésőbb nyáron elkezdik tervezni a következő esztendőre, így az októberi dátum a tervezési szakasz közepére eshetett már.
Korábban a McLaren is elismerte, hogy lemaradásban vannak, ám nemrég a csapatigazgató, Eric Boullier úgy nyilatkozott, hogy lassacskán behozzák a két hét késlekedést és jó ütemben haladnak a munkával. Ha minden igaz, akkor a legrosszabb részén már túl van a patinás istálló, azonban innen még igen hosszú út vezet a sikerig.
A jelek szerint az átállás zökkenőmentesen sikerült, a motort tökéletesen beintegrálták az új karosszériába, így most már jöhet a teljesítmény növelése (valószínűleg az előzetes számításokhoz képest igen más légellenállást tanúsíthat a versenyautó, mint a kisebb méretű erőforrással). „Igen, valóban nagyon simán ment az átállás. Nagyjából két hetet vett igénybe, de ez a körülményekhez képest egyáltalán nem sok és könnyen behozható” – ismerte el Eric Boullier.
„A következő kihívás sem lesz nagyobb, mint a Hondával volt. A Renault számos más csapattal is dolgozott már, a szakembereik kiválóak és a gyártó jól szervezett egységet alkot, ezzel sem lesz gondjuk. Őszintén szólva, mára el is készültünk, minden motor- és karosszéria alkatrész jól illeszkedik, most már rámehetünk a teljesítmény növelésére” – mondta bizakodva a McLaren-főnök.
Alighanem ezzel a legkényesebb szakaszon túllendült a csapat, kérdés, hogy az év végén kitűnőnek mutatkozó aerodinamikát mennyire zavarta meg az eltérő méretű és elrendezésű motor beintegrálása. Igaz, tavalyhoz képest valószínűleg már csak felfelé vezethet az út. A puding próbája pedig az evés, a téli teszteken kiderül, hogy tud együttműködni a McLaren és a Renault.