Az autósport világában történt sajnálatos események hatására ismét fókuszba került a fejvédelem. A sisakgyártóknak utoljára Felipe Massa 2009-es balesetét követően kellett megerősíteniük a plexi körüli sérülékeny területet. Most prevenciós lépéseket írtak elő nekik.
A fejvédelem azonban nem a sisakkal kezdődik. Mint ismeretes, egyfajta nulladik lépésként az eredetileg kitűzött dátumhoz képest egyéves csúszással, 2018-ban debütál a hangos kritikával övezett halo. Az elmúlt másfél szezonban szinte minden pénteki első szabadedzésen, épített és utcai pályákon is láthattuk. Hiába több a támadója, mint a támogatója, nincs kibúvó a pilótafülkére szerelt bukókeret alól. Elsőként a Formula-1-ben és a Formula-2-ben, majd felmenő rendszerben más FIA felügyelete alá tartozó versenysorozatokban is figyelembe kell venni az autók tervezésekor.
Az FIA a legutóbbi tanácskozásán döntés született a 2019-es F1-es szezonnal életbe lépő, majd az azt követő években szintén minden nagyobb bajnokságban bevezetésre kerülő, mérföldkőnek számító új sisakszabványról.
Az új sisakoknak:
- nagyobb ellenállást kell kifejteniük a repülő tárgyak ellen,
- hatékonyabban kell elnyelniük az energiát,
- szigorúbb hatásvizsgálatnak kell megfelelniük,
- valamint kiterjedtebb védelmi területtel kell rendelkezniük.
Ismerős lehet a második biztonsági lépés. Az FIA olyan kisméretű eszköz kifejlesztésén dolgozik, amely az azonnali adatátvitel segítségével meggyorsítja a döntéshozatalt és a mentést, még akkor is, ha nem lehetséges kommunikálni a versenyzőkkel. Egyes csapatok még nem versenykörülmények között, de már kipróbálták a pilóták életfunkcióit valós időben mérő biometrikus kesztyű prototípusát.