Valószínűleg még magánál a futamnál is több izgatottság lengte körül a Formula-1 új logójának bemutatását Abu Dhabiban: a korábbi, jól ismert szimbólumot 1994 óta használta a sportág, a széria jelenlegi tulajdonosa, a Liberty Media azonban úgy döntött, lecseréli. A modernebb, egyszerűbb vonalakat használó logót a dobogós ceremónián leplezték le. A közösségi médiában azonnal le is cserélték a márkajeleket, a formula1.com egyelőre még az eredeti verziót használja.
„Számtalan márka, különösen napjaink korában, azon van, hogy egyszerűsítse jelképeit, belépve a digitális térbe” – idézi az Autosport Sean Bratchest, a Formula-1 kereskedelmi főnökét, aki a változtatás okáról beszélt. „Nézzék meg a Starbucksot vagy Coca Colát, akik a kevésbé sűrítetté változtatták logójukat a digitális belépés érdekében. Úgy éreztük, nekünk tovább kell mennünk, és át kell szabnunk, hogy ezzel is előre tartó pozíciónkat hangsúlyozzuk.”
„Nagyra tartjuk az elköszönő logót is, amely különösen jól szolgálta az F1-et 23 éven keresztül. Figyelembe véve azonban, merre tartunk üzletünkkel, miről szól víziónk, meg kell állapítani, hogy a negatív térben kialakított 1-es nem elég feltűnő digitálisan. Ha szavazást készítettem volna azokkal az emberekkel, akikkel beszéltem a jelképről, mióta idekerültem, sokan lettek volna, akik évek során sem vették észre, hogy a láthatatlan rész a bal és jobb oldal között valójában 1-est ad ki” – érvelt Bratches a régi logó legismertebb sajátosságával.
A Formula-1 marketingvezetője, Ellie Norman azt magyarázta, mit ábrázol végletekig leegyszerűsítve a logó: „Az inspirációt az autó körvonalából merítette, két autó látható rajta, amint átszelik a célvonalat. Hihetetlenül merész és egyszerű. A mai, mobilis és digitálisan vezérelt piacon sokkal flexibilisebbek és sokoldalúbbak lehetünk ezzel a logóval.”
Sean Bratches röviden elejtette, hogy a Formula-1 a jövő évi Ausztrál Nagydíjig teljes márkafrissítésen fog átesni, melynek középpontjában a logó áll majd. A kereskedelmi főnök „új grafikai csomagot” ígért tévére, továbbá reszponzív webes felületet, új közösségi lehetőségeket, élő és nem élő OTT-platformot (ez streamelt közvetítést takarhat).