Amikor a még hatalmon lévő Max Mosley egyik utolsó ötleteként a csapatok elé tárta a negyven millió dolláros költségvetési sapka tervét 2009-ben, a Ferrari nem habozott sokáig azzal, hogy bejelentse: ha ez megvalósul, otthagyja az F1-et (egy akkor készített rajongói közvéleménykutatás alapján az F1-et nézők kétharmada követné a sportág eseményeit a Scuderia nélkül is).
Nos, ez nem történt meg, de Maranellóban mindig találnak okot a fenyegetőzésre. Legutóbb éppen azért emlegették a távozást, mert nem tetszett nekik a 2021-től életbe lépő motorszabály, Gary Anderson, az Autosport szakértője azonban úgy véli, hogy sokkal körültekintőbbnek kellene lennie mind a Ferrarinak, mind pedig a száguldó cirkusz vezetésének.
„Kétlem, hogy a Ferrari kiszállna az F1-ből, legalábbis ami a közeljövőt illeti. A Ferrarinak olyannyira szüksége van az F1-re, mint az F1-nek a Ferrarira. De meg kell hallgatni őket, akárcsak a Mercedest, a Renault-t és a Hondát is. Nélkülük az F1-ben csak zűrzavar lenne. Ezek a döntések tisztán a bevételeken múlnak, ahhoz képest, hogy mennyibe kerül a versenyzés költsége. Ezek a csapatok nem pusztán kedvtelésből vannak itt. A Ferrrari szempontjából az a fontos, hogy szereplésük mennyire konvertálható a márka építésébe valamint autóeladásokba.”
„Biztos vagyok benne, hogy egyébként egész létezésüket az F1-es program határozza meg, és ezt ők is tudják. Ha a szabályváltozások viszont a költségek növekedését hozzák magukkal, az igazgatótanács tagjai elkezdenek kérdezősködni. A következő szabályozás 2021-től lép életbe, amely még mindig három év múlva lesz.”
„Az egész módosítással előre kell gondolkodni, az autóipar pedig nagyon komoly mértékben fejlődik. Ki tudja, hol leszünk akkorra? A szabályoknak illeszkedniük kell a potenciális változásokba, hogy a gyártók megmutathassák, milyen jók bizonyos területeken, vagy teljesen tiszta lappal kell indulni, és vissza kell térni a zajos V8-asokhoz és V10-esekhez” – tette hozzá a szakember.