DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

A Renault sikeres 2018-as tesztje

Brazíliában a pénteki napot teljes egészében a jövő évi autóhoz tervezett motor- és aerodinamikai alkatrészek tesztelésére fordította a Renault és komoly sikernek könyveli el a látottakat.

Több más istállóval egyetemben, a Renault is már jó ideje dolgozik jövő évi versenyautóján. A korlátozott tesztlehetőségek miatt pedig jobb híján a pénteki szabadedzéseken gyűjthetnek adatokat a jövő évre tervezett újításokról. A francia istálló Nico Hülkenberg autóján próbálgatott több komponenst is, ami már a 2018-as versenyautó részét képezi.

A szombati naptól ismét visszaváltottak a már kiforrott egységekre, így is sikerült a pontszerzés (igaz, a kiváló időmérő edzés után az egy pontnál kicsit többre számítottak a franciák). A versenytempójuk nem volt olyan gyors, mint várták, de a Mexikóban látott betli után elégedettséggel töltötte el az istállót, hogy az autók ezúttal gond nélkül végigmentek.

A Renault technikai igazgatója, Bob Bell sikeresnek könyveli el a szabadedzéseken bevetett új alkatrészek tesztjét, ez volt az első próbafutása ugyanis számos új motorelemnek, valamint aerodinamikai újdonságok is feltűntek az autón. Bár az istálló nagy harcban van a konstruktőri hatodik hely megszerzéséért, fél szemmel már 2018-ra gondolnak.

A Renault biztató eredményeket produkál a 2018-ra készülő autóval


„Megnéztünk néhány újítást, mert a karosszéria területén némileg új koncepciót készülünk bevetni. Büszkén mondhatom, hogy a tervezett programot teljes egészében teljesítettük, több pozitív visszajelzést és választ kaptunk az autóról, a fejlesztésekről. Még biztosabbnak tűnik, hogy jövőre jelentősen előrelépünk” – nyilatkozta Bob Bell.

„A versenyautónk tempóján rengeteget sikerült javítanunk a szezon során, de a vasárnapi napokon a versenytempón még dolgoznunk kell. Nincs kétségünk, hogy az autó gyors, a folyamatos fejlesztés meghozta eredményét. Most már sokkal jobban értjük, mit is kell tennünk a további javulásért, mit kell továbbfejlesztenünk, így ezt az irányt folytatjuk a jövő évben is” – tette hozzá a technikai igazgató.

Egy feladat azért maradt még az idei évadra is, az öt ponttal a Renault előtt tanyázó Toro Rossót befogni, miközben a nem sokkal a francia csapat mögött, veszélyes távolságban levő Haastól nem kikapni, mert így megszerzik az áhított konstruktőri hatodik helyezést, ami az év végi pénzdíjak elosztásánál több millió dollárnyi különbséget jelenthet.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: