Több más istállóval egyetemben, a Renault is már jó ideje dolgozik jövő évi versenyautóján. A korlátozott tesztlehetőségek miatt pedig jobb híján a pénteki szabadedzéseken gyűjthetnek adatokat a jövő évre tervezett újításokról. A francia istálló Nico Hülkenberg autóján próbálgatott több komponenst is, ami már a 2018-as versenyautó részét képezi.
A szombati naptól ismét visszaváltottak a már kiforrott egységekre, így is sikerült a pontszerzés (igaz, a kiváló időmérő edzés után az egy pontnál kicsit többre számítottak a franciák). A versenytempójuk nem volt olyan gyors, mint várták, de a Mexikóban látott betli után elégedettséggel töltötte el az istállót, hogy az autók ezúttal gond nélkül végigmentek.
A Renault technikai igazgatója, Bob Bell sikeresnek könyveli el a szabadedzéseken bevetett új alkatrészek tesztjét, ez volt az első próbafutása ugyanis számos új motorelemnek, valamint aerodinamikai újdonságok is feltűntek az autón. Bár az istálló nagy harcban van a konstruktőri hatodik hely megszerzéséért, fél szemmel már 2018-ra gondolnak.
„Megnéztünk néhány újítást, mert a karosszéria területén némileg új koncepciót készülünk bevetni. Büszkén mondhatom, hogy a tervezett programot teljes egészében teljesítettük, több pozitív visszajelzést és választ kaptunk az autóról, a fejlesztésekről. Még biztosabbnak tűnik, hogy jövőre jelentősen előrelépünk” – nyilatkozta Bob Bell.
„A versenyautónk tempóján rengeteget sikerült javítanunk a szezon során, de a vasárnapi napokon a versenytempón még dolgoznunk kell. Nincs kétségünk, hogy az autó gyors, a folyamatos fejlesztés meghozta eredményét. Most már sokkal jobban értjük, mit is kell tennünk a további javulásért, mit kell továbbfejlesztenünk, így ezt az irányt folytatjuk a jövő évben is” – tette hozzá a technikai igazgató.
Egy feladat azért maradt még az idei évadra is, az öt ponttal a Renault előtt tanyázó Toro Rossót befogni, miközben a nem sokkal a francia csapat mögött, veszélyes távolságban levő Haastól nem kikapni, mert így megszerzik az áhított konstruktőri hatodik helyezést, ami az év végi pénzdíjak elosztásánál több millió dollárnyi különbséget jelenthet.