Számos, igazán emlékezetes festése volt már a McLaren istálló versenyautóinak, ebből a leghosszabb ideig látható színvilág a Marlboróval 1996 végéig fennálló szponzori szerződésnek volt köszönhető. A csapat legsikeresebb időszaka is ehhez a piros-fehér festéshez kötődik, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Alain Prost és Ayrton Senna is ekkor szerezte világbajnoki címeit a wokingiaknál.
1997-től a fekete-szürke-fehér árnyalatok domináltak úgyszintén igen hosszú ideig, egy másik dohánymárka megjelenése hozta ezt a gyökeres változást. Bár a szponzori szerződés már évekkel korábban megszűnt, a McLaren csak az idei autójában hagyta el a már-már hagyományos színösszeállítást és váltott a narancssárga-feketére.
Az igazi klasszikus azonban jövőre érkezhet vissza, a fiatalabb rajongók közül ugyanis kevesebben tudják, hogy a McLaren eredeti színe egy világosabb árnyalat, a „Papaya-narancssárga”, amit például Fernando Alonso Indy 500-on használatos versenyautóján is megcsodálhattunk idén.
Úgy tűnik, a wokingi vezetésnek és a szurkolóknak is megtetszett a spanyol autója májusban, ugyanis a hírek szerint pontosan ilyen színárnyalatot terveznek a 2018-as versenyautóra, bár a végső döntés még nem született meg. Zak Brown, a McLaren csapatigazgatója egyáltalán nem zárkózik el az ötlet megvalósítása elől.
„Mostanában kezdtük vizsgálni a jövő évi lehetőségeket. A rajongók ezt a Papaya-sárgát akarják döntő többségében, amikor az IndyCar futamán vettünk részt az 500 mérföldesen, elképesztő mennyiségű ember kérte, hogy fessük már ugyanilyenre a Formula-1-es autónkat is. Részemről rendben lenne, de még több szponzori szerződés is közbeszólhat, ilyenkor ugyanis gyakran a támogató dönt az autó végső kinézetéről” – nyilatkozta Zak Brown.
A csapatigazgató szerint a döntést december 1-ig szeretnék meghozni a jövő évi festésről és nem tartja valószínűnek, hogy az utolsó pillanatban egy hatalmas pénzt fizető partner miatt hirtelen gyökeresen más színvilágot választanának, mint ahogy idén például a Force India a rózsaszínnel.