DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Ahol nem megy a Ferrarinak - Japán Nagydíj statisztikák

Daniel Ricciardo és Esteban Ocon is egy különleges rekordot állított be a Japán Nagydíj versenyén, míg az időmérőn Lewis Hamilton végre megtörte a britek gyenge sorozatát, Marcus Ericsson pedig tovább erősítette sajátját.

Lewis Hamilton egy újabb lyukat tömött be lehengerlő F1-es karrierjében, miután első alkalommal sikerült pole-t szereznie Suzukában. Bár a Fujiban rendezett mindkét nagydíjon ő volt a szombati leggyorsabb, de ezen a pályán 2009 óta eddig hiába próbálkozott. Most, 9. alkalommal összejött neki, ezzel elmondhatja magáról, hogy az idei versenynaptár összes pályáján rendelkezik már első rajthellyel. Hasonlóval Michael Schumacher büszkélkedhetett 2002-ben és 2003-ban.

De hosszú időn át eredménytelenül próbálkoztak már az itteni pole-lal a britek, hiszen Nigel Mansell 1992-es időmérős sikere óta most először rajtolhatott az ország egy pilótája az élről Suzukában.

hamilton_3



Vasárnapi sikere után Hamilton 30-ra megközelítette Schumachert győzelmek számában, és 40-re a dobogós helyek tekintetében. A pole-ok után viszont most beállította az első soros rajtok rekordját is, hiszen mindketten 116-tal állnak. És Hamilton egyúttal karnyújtásnyira került Schumacherhez a pole-ból szerzett győzelmeket illetően, hiszen míg a németnek ez 40-szer, addig neki most már 39. alkalommal sikerült.

A Japán Nagydíj legfurcsább statisztikája viszont mindenképpen az volt, hogy mennyire hasonlított egymáshoz Lewis Hamilton pole-ideje és versenyideje. A brit 1:27,31-es körrel nyerte az időmérőt, majd 1 óra, 27 perc, 31 másodperc alatt ért célba elsőként a futamon. Ha pedig szórakozásból összeadjuk ezeket a számokat, 1+27+31 pontosan 59-et fog adni, amekkora előnnyel jelenleg Hamilton vezeti a tabellát Sebastian Vettel előtt!

A Mercedes eközben az első olyan csapattá vált a Formula-1 történetében, amely négy egymást követő szezonban is képes volt legalább tíz győzelmet aratni. Ilyenre a McLaren, a Ferrari és a Red Bull korábbi domináns időszakaiban sem volt példa.

Eközben Japán továbbra is mumusa maradt a Ferrarinak: hasonlóan Kanadához, ebben az országban is 2004-ben tudtak utoljára versenyt nyerni. A legalább azóta a naptárban lévő országok/pályák közül ezen a kettőn kell a leghosszabb ideje várniuk egy újabb győzelemre. Viszont legalább 2006 óta első alkalommal visszatértek az első rajtsorba Suzukában.

vettel_2

Esteban Ocon beállította a debütáló pilóták megbízhatósági rekordját azzal, hogy tavalyi spái bemutatkozása óta még egyetlen egy alkalommal sem kellett feladnia futamot: elképesztő módon eddigi mind a 25 versenyén célba ért. Max Chilton stabilitását ismételte meg ezzel, aki 2013-as bemutatkozásától kezdve szintén 25 futamot teljesített első kieséséig: ez a 2014-es Kanadai Nagydíjon jött el, ahol összeütközött csapattársával, Jules Bianchival.

Ocon ráadásul ebben az évben egy kivétellel minden futamon pontot szerzett, e tekintetben pedig csak Hamilton hatékonyabb nála.

A Red Bull két egymást követő futamon is dupla dobogót szerzett, ilyesmit pedig eddig még nem csináltak a V6-os korszak kezdete, vagyis 2014 óta.

Daniel Ricciardo idén már kilencedig alkalommal állt a pódiumon, ami egyéni legjobbja, hiszen 2014-ben és 2016-ban is nyolcszor sikerült neki. Beállított viszont egy rekordot is azzal, hogy idén már hetedik alkalommal végzett a 3. helyen. Ugyanezt a tettet hajtotta végre Mark Webber 2011-ben és Vettel 2015-ben, de hétnél többször senki sem lett még harmadik egy szezonon belül.

top3

Carlos Sainz a szezon során többször is hangot adott nemtetszésének amiatt, hogy túl hosszú ideig tartja őt a Toro Rossónál a Red Bull. De miután a Japán Nagydíj volt az utolsó futama a faenzaiakkal, (egy időre) sikerült elkerülnie, hogy ő legyen a csapat leghosszabb ideig szolgáló pilótája. Sainz 56 versenyen állt rajthoz velük, eggyel többön, mint Sebastien Buemi, de kettővel kevesebben, mint Jean-Eric Vergne.

Egyúttal Sainz lett az első versenyző, akit kiesőként jegyeztek Suzukában 2014 óta, hiszen az elmúlt két évben a teljes mezőnyt értékelték, még a két éve idő előtt kiálló Felipe Nasr is teljesítette a táv 90%-át.

Már megint nem szerzett pontot egyetlen német versenyző sem. Legutóbb ilyen két futammal korábban, Szingapúrban történt meg, előtte viszont csak a 2008-as Francia Nagydíjon.

Marcus Ericssonról kevés szó esik, pedig Suzukában ő a mezőny végének csendes hőse. Eddigi négy szezonja során minden csapattársát legyőzte az itteni időmérőn a svéd, köztük a pálya specialistáját, Kamui Kobayashit is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: