Először a verseny derekán ragadt be egy lassabb autó mögé a győzelemért harcban levő Max Verstappen, akkor Bottas teljesítette a csapatutasítást és a Hamiltonnal történt helycsere után feltartotta holland vetélytársát, így a brit lélegzetvételnyi előnyhöz jutott az élen. A hajrában nagyon megközelítette ismét Hamiltont, ám először Fernando Alonso, majd Felipe Massa is beékelődött a két csatázó fél közé, nem segítve ezzel Verstappent.
A spanyol csak egy kanyarig maradt a Red Bull előtt, Massa azonban tartósabban nem engedte el a hollandot, így az utolsó körben már elmaradt a várt izgalom és végül 1,2 másodperc lemaradással intették le Verstappent Hamilton mögött. Massa és Alonso az utolsó pontszerző helyért csatáztak.
„Láttam, hogy Lewis kíméli a gumijait, úgy látszott, hogy kicsit szenved a forgalomban hozzám képest, hogy a többi autót kövesse. Ha felzárkózunk valaki mögé, rengeteg leszorítóerőt veszít az ember, megpróbáltam, bár igazán nem tudtam támadni őt. Alonso manővere? Nem segített éppen, de Massa mögött többet vesztettem az utolsó körben” – mutatott rá a nehézségre Max Verstappen.
„Nem hinném, hogy meg tudtam volna előzni Lewist, de mögé értem volna. Nem volt ideális helyzet, de nem hiszem, hogy bármin is változtatott. Az inkább, amikor az elején megelőztem Sebastiant (Vettel), onnantól a saját versenyemet futhattam. Az első etap rendben volt, Lewis hajszállal gyorsabbnak tűnt nálam. A lágy gumin azonban jobb volt az autónk egyensúlya” – elemezte a futamot a fiatal holland.
„Nem is akartam túlságosan felzárkózni Hamiltonra, mert azzal tönkretettem volna az abroncsaimat. Kíméltem őket, hogy a hajrában támadhassak” – tette hozzá Verstappen. Fernando Alonso egyébként a kék zászlós vizsgálattal kapcsolatban annyit mondott, hogy mindent megtett, hogy lehetőleg senkit ne zavarjon, de ha megbüntetik, akkor sem történik semmi, mivel a pontzónán kívül végzett. Bármi is lesz a döntés, elfogadja, de szerinte a legkevésbé sem befolyásolta a verseny végeredményét.