A Hondával szövetségben levő McLaren 2015-ben még képes volt 4 millió angol font profitot termelni, tavaly azonban ez már veszteséggé alakult át: 6 millió font mínuszban zárták 2016-os éves mérlegüket a planetf1.com szerint. Ebben a szponzori bevételek csökkenése, a technológiai konzultációba fektetett összegek és az alacsony pénzdíjazás is szerepet játszott.
Ron Dennis fizetése is csökkent 200 ezer fonttal, 2016-ban 3,7 millió font bérrel honorálták elnök-vezérigazgatói munkáját. A pozíciójából ősszel elmozdított Dennis 25 %-os részesedését végül idén júniusban adta el a McLaren többi tulajdonosának, 275 millió fontért.
Hozzá kell tenni, hogy rövid távon a jövő évi Renault-motor is több kiadást jelent a csapatnak: míg a Honda anyagilag hozzájárult a költségvetéshez, jövőre ügyfélként már a McLarennek kell fizetnie az erőforrásért. Hosszabb távon azonban a versenyképes teljesítmény hozzájárul ahhoz, hogy a vállalkozás nyereséges legyen.
A Force India ugyancsak nyilvánosságra hozta 2016-os jelentését. Bár a csapat által generált bevétel 64,2-ről 77,1 millió fontra nőtt, a veszteség is emelkedett 6,8 millióról 11,6 millióra. A csapat magyarázata szerint csak 5,7 milliót buktak az euró és dollár árfolyamingadozásai miatt, miután számos beszállítónak és hitelezőnek ezekben a pénznemekben fizetnek.
Az F1i.com szerint a jelentésben az is szerepel, hogy a Diageo, a Johnny Walker tulajdonosa 15 millió dollár szponzorpénzt a Vijay Mallyával kötött különmegegyezés értelmében fizetett ki a Force Indiának. A cégnek ugyanis zökkenőmentesnek nem nevezhető közös múltja van a jogi kalamajkáiról ismert indiai üzletemberrel: miután megvásárolták tulajdonrészét a United Spirits Limited alkoholgyártóból, fény derült arra, hogy Mallya a vállalat pénzéből egyéb vállalkozásaiba fektetett. Hosszas huzavona után abban egyeztek meg, 75 millió dollárt fizetnek Mallyának, hogy távozzon a USL éléről.