Mivel 2017-ben jelentősen megváltoztak a Formula-1-es autók paraméterei, a gumiszállító cég konzervatív stratégiát alkalmazott a keverékek fejlesztésénél. Olyannyira óvatosak volt, hogy a teljes skála sokkal lassabban kopik az elvárhatónál, a legkeményebb keverék pedig valósággal használhatatlan lett.
„A kemény gumi olyannyira alkalmatlan az autók ezen generációjához, hogy egy versenyzőt nem tudnék mondani, aki feltenné” – mondta a Force India technikai igazgatója, Andy Green. Valóban, a kemény gumit senki nem használta az egész szezonban, leszámítva a Spanyol Nagydíj szabadedzését. Az az alkalom elegendő volt arra, hogy bebizonyosodjon, a narancssárga jelölésű abroncs teljes kudarc: ezért a Pirelli már el sem vitte Silverstone-ba, ahogy Suzukába sem fogják, azokra a helyszínekre, ahova eredetileg tervezték.
Egyébként is jellemző tendencia, hogy a csapatok a versenyhétvégéken elérhető három gumikeverék közül hanyagolják a skála felső végén levőt. Szingapúrban, miután lecserélték a nedves abroncsokat, Carlos Sainz kivételével minden versenyző ultralágyat használt. 30 kört is megtettek a specifikációval, holott a nevéből is érződik, nem ez lenne a rendeltetése.
„Egy bizonyos fokig mindent meg fogunk változtatni” – ígérte a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola Szingapúrban a Speed Week lapnak. „Ami most ultralágy, az szuperlágy lesz, a szuperlágy lesz az új lágy, a lágy az új közepes. Ez természetesen azt jelenti, hogy új ultralágyat fejlesztünk ki. Úgy készülünk a gumikkal, hogy a csapatok már Abu Dhabiban tesztelhessék.”