Nem titok, hogy a Pirelli – miután tartós abroncsokat rendeltek tőlük a szabályváltozások szezonjában – az optimálisnál keményebb abroncskeverékeket fejlesztett ki az idényre. Nevét meghazudtolva az ultralágy 40-50 kört is kibír, aminek az eredménye, hogy a versenyen rendelkezésre álló legtartósabb abroncsokat általában nem is használják – Kanada volt az első helyszín, ahol nem csupán kettő, hanem három gumikeveréket láttunk a pályán.
A narancssárga oldalfalú kemény gumi bizonyul a leghasználhatatlanabbnak: szilárdsága miatt jelentősen lassabb a lágynál és közepesnél, mivel azonban már azok a keverékek is rendkívül tartósak, nincs értelme hosszú etapon sem feltenni. A Pirelli idén először és utoljára a Spanyol Nagydíjon tette a kínálatba a kemény keveréket, amely néhány edzéskör erejéig tűnt csak fel az autókon.
A visszajelzések olyan negatívak voltak, hogy a Pirelli gyorsan közölte: Silverstone-ban nem tér vissza a kemény abroncs, hanem az eggyel puhább szuperlágy-lágy-közepes skálát viszik el a Brit Nagydíjra. A cég F1-es főnöke, Mario Isola akkor még úgy nyilatkozott, a kemény gumi valószínűleg csak Suzukában fog visszatérni, a három másik eredetileg tervezett helyszínen, Silverstone-ban, Sepangban és Interlagosban nem.
A Pirelli ma – előírás szerint 14 héttel a versenyt megelőzően – bejelentette a Japán Nagydíjon használható gumikeverékeket: szuperlágy, lágy és közepes, tehát Suzukában sem tűnik fel a kemény abroncs. Mivel a malajziai kínálatot szintén nyilvánosságra hozták, már csak a Brazil Nagydíj bizonytalan pont: az Autosport lapnak egy szóvivő azonban leszögezte, idén már nem láthatunk közepes abroncsot. A Pirelli 2018-ra finomítani fog a keverékeken, és a jelenleginél lágyabb fokozatokat állít elő.