A jelenlegi turbós, hibrid erőforrások 2014-es bevezetése ismeretlen vizekre terelte a Formula-1 mezőnyét: egyszerre kellett minél erősebb, minél kompaktabb, ám egyben megbízható és lehetőleg üzemanyag-hatékony hajtást tervezniük. Ez a tekintélyes méretű feladat egyértelműen a Mercedes mérnökeinek sikerült a legjobban, hiszen három év dominancia után idén most először van arra esély, hogy a szezon végén ne az Ezüst Nyilak szerezzék meg a konstruktőri trófeát. A fentiek tudatában talán magától értetődő lenne, hogy minden gyártótól független csapat a jelenlegiektől egyszerűbb és olcsóbb erőforrásokat vezetnének be a 2021-ben esedékes új szabályrendszer keretében. Günther Steinernek azonban eltérő meglátásai vannak.
„Nem térhetünk vissza a V8-hoz” – kezdte a sok rajongó számára talán megosztó véleményét. „Azok az idők már elmúltak. Visszatekinthetünk rájuk, de nem kellene oda visszatérni. A Formula-1 tartsa közel magához a technológiát – valamilyen hibridekkel kellene dolgoznunk.”
Steiner úgy gondolja, a megfelelő motorszabályok mellett ugyanolyan nagy hangsúlyt kell fektetni az aerodinamikára is, ha szoros csatákat akarunk látni. „El tudnák képzelni, milyen lenne, ha akár öt-hat csapat is képes lenne futamgyőzelemre? Hát nem lenne nagyszerű? Ahogy hallottam, a Liberty Media pont azon dolgozik, hogy kiegyenlítettebbé tegye az erőviszonyokat. Ehhez megfelelő motorszabályok mellett az aerodinamikát is legalább annyira figyelembe kell venni, nem elfeledkezve a csapatok méretéről és költségvetéséről sem. A középmezőnyben most nagy küzdelem zajlik és megtiszteltetésnek érezzük, hogy ennek részesei vagyunk. Nem lenne pazar az egész bajnokságot ekkora versengésben látni? A nézők imádnák ezt.”
Nézői szempontból teljesen igaza van a Haas csapatfőnökének, ám ami a papíron egyszerűnek tűnhet, ahhoz a gyakorlatban számtalan szempontot kell figyelembe venni – nem beszélve arról, mit szólnának az egészhez a nagyobb múlttal rendelkező, befolyásos és jelenleg sikeres csapatok.