A wokingiak továbbra is bíznak abban, hogy 2018-ra sikerül a Renault-val tető alá hozniuk egy motorszállítói szerződést. Eredetileg a Monzára bejelentett határidő végül nem teljesült, de ezen a héten feltétlenül dűlőre kell jutniuk akár így, akár úgy, hogy a jövő évi autó elkészüljön a téli tesztekre.
Attól lett különleges a kialakult helyzet, hogy az F1 vezetése mindenképpen szeretné, hogy a Honda a Formula-1-ben maradjon, ugyanezt szeretnék a japán motorgyártónál is. A Honda a McLarennel semmiképpen sem szeretne szakítani, a wokingiak azonban egyértelműen szabadulnának a három félresikerült, teljesen sikertelen évet követően.
A McLaren célja jelenleg, hogy meggyőzze a Toro Rossót arról, hogy jövőre lépjen szövetségre a Hondával. Ezzel ugyanis a japán vállalat is az F1-ben maradhat, közben pedig felszabadul egy Renault-erőforrás, ami átkerülhet 2018-ban a McLarenhez.
A monzai hétvégén komoly és fontos tárgyalások zajlottak a háttérben a Toro Rosso, a McLaren, a Honda, a Renault és a Red Bull részvételével, sőt, az F1 vezetése is próbálta megtalálni a legideálisabb megoldást. Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke nem sokat mondott a jelenlegi helyzetről. „Nagyon komplikált a helyzet, mert nemcsak a McLarennek, de az F1-nek is a legjobbat szeretnéd. Bármi is lesz a végeredmény, jónak tűnik az együttműködés jelenleg a felek között, de nem szeretnék többet mondani egyelőre erről” – zárta rövidre a csapatfőnök.
Több különböző forgatókönyv is napvilágot látott. Az egyik legfrissebb, hogy a Renault szeretné megszerezni élő szerződéséből Carlos Sainzot a Toro Rossótól, ebben az esetben szívesen felbontja szerződését a bikák fiókcsapatával, utat nyitva a Toro Rosso-Hondának, a Renault pedig összeállhat a McLarennel, mint harmadik partnercsapattal.
Nem lehet már sokáig halogatni a döntést a jövő évi motorszállítóról, mert a 2018-as autó tervezése már nem tűrhet további halasztást sem a Toro Rosso, sem a McLaren esetében. Rég volt ilyen szövevényes már egy istálló sorsa szeptemberben.