Néhány jelét már korábban is tapasztaltuk a Mercedes csapatjátékának, például Magyarországon az oda-vissza pozíciócserénél, vagy Spanyolországban, ahol Bottas taktikáját a finn rovására elnyújtották, így ugyan ő hátrányba került, de Vettelt feltartotta közel két körön keresztül, amivel Hamilton értékes másodperceket nyert, később ennek segítségével megnyerte a versenyt.
Az ügyet nehezíti, hogy a Ferrarinál egyértelműen kirajzolódtak az erőviszonyok már hetek óta, Vettel nagy pontelőnnyel rendelkezik Kimi Raikkönen előtt, aki többször is segítette már csapattársát. Bottas azonban maga is versenyben van a világbajnoki címért, nem lenne fair, ha a csapat Hamiltont favorizálná így, amikor Bottas mindössze 19 ponttal követi Hamiltont és továbbra is nagy esélye van, hogy világbajnok legyen.
„Csapatutasítás? Ez most egy olyan dolog, amin rengeteget agyaltunk az elmúlt hetekben. Annyi a válaszunk erre, hogy a lehetőségét nyitva hagyjuk. Nem tervezheted előre az összes létező forgatókönyvet, úgyis mindig máshogy történnek a dolgok, mint ahogy számítanánk rá. A Ferrari kiváló helyzetben van, Vettel a pontok tekintetében nagy előnnyel rendelkezik, világos, hogy Kimi segíteni fogja őt” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„Nem volt része a filozófiánknak az elmúlt években a csapatutasítás, de ha olyan szituáció adódik, megvizsgáljuk a lehetőségét. A vezetői és gyártói világbajnoki címet is figyelembe kell vennünk. A Ferrari tempóján nem lepődtünk meg, nagyon keményen dolgoznak. A valós különbséget ugyan nem tudjuk, mivel Seb kapott egy jó adag szélárnyékot, ez egy, akár két tizedet is hozhatott számára, Lewis pedig remek kört autózott” – tette hozzá Wolff, aki szerint a valós különbség 4-5 tized körül lehetett.