DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Mit tudtunk meg a Magyar Nagydíjból?

Lehet, hogy nem alakult a legmozgalmasabban a hungaroringi F1-es futam, de azért így is számos érdekességre rámutatott – összeszedtük a legfontosabb tanulságokat az elmúlt hétvégéről.

1. Pályafüggő a Mercedes-Ferrari párharc alakulása

Már eddig is sejtettük, a Hungaroringen azonban végképp bebizonyosodott, hogy bizonyos pályákon a Ferrari még mindig a Mercedes előtt jár: hiába tűnt úgy, hogy az elmúlt hetekben előnybe került a címvédő gárda, a Magyar Nagydíj ismét a maranellóiak kettős sikerével zárult. Legutóbb Monacóban nyújtottak hasonló teljesítményt, így immár kijelenthető, hogy a szűk és kanyargós aszfaltcsíkok fekszenek Vetteléknek. A Ferrari ki is hozta a maximumot a mogyoródi hétvégéből, de ennek így is kellett történnie az ő szempontjukból, mert az eddigiek alapján látszólag több olyan pálya van, amely inkább a Mercedesnek kedvez, így mindenképp szükségük volt arra, hogy előnnyel vonuljanak nyári szünetre az egyéni pontvadászatot illetően.

f1-hungaroring-2017-olleivan-1



2. Hamilton nagyobb csapatjátékos, mint hittük

Valószínűleg kevesen fogadtak volna arra, hogy a háromszoros világbajnok valóban vissza fogja adni Bottasnak a harmadik pozíciót abban az esetben, ha nem bír el a Ferrarikkal, de így történt: az utolsó körben egy dobogós helyezésről mondott le csapattársa javára. Valószínűleg ez volt Hamilton pályafutásának egyik legsportszerűbb megmozdulása, az viszont már más kérdés, hogy nem fog-e ez visszaütni a későbbieknek: az így elveszített három pont még nagyon sokat jelenthet a végelszámolásnál, hiszen rendkívül szoros a bajnoki versenyfutás Vettellel és a Ferrarival. A mostani eset pedig arra is rávilágított, hogy Botasszal valóban jó kapcsolatot ápol a brit, nem csak üres duma, amikor erről beszél, ahogy az is kiderült, hogy a Mercedes még egy ilyen kiélezett szezonban is előtérbe helyezi az egyenlőséget a jobb esélyekkel rendelkező pilótájuk érdekeivel szemben.

bottas-hamilton-mercedes-hungaroring-1

3. A Red Bull beleköphet a nagyok levesébe

Bár végül csak egy ötödik helyezés jött össze nekik a Hungaroringen az első körben történt ütközésük miatt, a Red Bull a Magyar Nagydíj hétvégéjén megmutatta, hogy egyre közelebb kerül a vb-címért csatázó két nagycsapathoz. Már az elmúlt években is láthattuk, hogy az energiaitalosok számítanak a legjobb szezonközi fejlesztőknek, s ennek eredményét egyelőre idén is tapasztalhatjuk. Nem túl jó hír ez a Mercedes és a Ferrari számára, hiszen könnyen előfordulhat, hogy egy-egy gyengébb nagydíjukon még Ricciardo és Verstappen is befurakszik eléjük, így még több pontot veszíthetnek a riválisokkal szemben – az összetett elsőségért ugyan már nem tudnak harcba szállni, a favoritok életét azonban mindenképp megkeseríthetik a Red Bull versenyzői.

redbull-mercedes-f1-hungaroring-olleivan

4. A McLaren karosszériája tényleg egész jó, Alonso pedig zseniális

Oké, a kijelentés második felével eddig is mindenki tisztában volt, a spanyol azonban Mogyoródon azt is megmutatta, hogy még mindig lobog benne a tűz és képes kíméletlenül lecsapni a kínálkozó lehetőségekre. Márpedig a Magyar Nagydíj az volt a wokingiak számára: emiatt beáldozták a teljes silverstone-i hétvégét, hogy a Hungaroringen még véletlenül se kapjanak büntetést, hiszen a kanyargós pályán kevésbé lehetett érzékelni a Honda erőbeli lemaradását. Márpedig az alapján, hogy a hétvégén a McLaren egyértelműen a negyedik erő volt a három élcsapat mögött, úgy tűnik, valóban nem sikerült annyira rosszra az autó karosszériája. Ennek az idei első kettős pontszerzés lett az eredménye, Alonso pedig az egész futam egyetlen érdemi előzését produkálta Carlos Sainz Toro Rossója ellen – a verseny végén megfutott leggyorsabb kör és a leintés utáni show pedig csak hab volt a tortán a 36. születésnapját szombaton ünneplő kétszeres világbajnoktól.

alonso-hungaroring-mclaren-2017-1

5. Magnussennél is el tud gurulni a gyógyszer

Ha azt hittük, hogy a két Red Bull koccanása lesz a legnagyobb „botrány” a Magyar Nagydíjon, hát tévedtünk. Kevin Magnussen előbb a csapatrádión fakadt ki Nico Hülkenbergre a német pilóta rajt utáni manővere kapcsán, amellyel épp a másik Haas-Ferrarival, Romain Grosjeannal szúrt ki, majd a verseny során a pályán is revánsot vett a Renault pilótájától, amikor konkrétan leszorította őt az aszfaltról. Mindez pedig az interjúzónában csúcsosodott ki, amikor Hülkenberg félbeszakította Magnussen nyilatkozatát, aki nem épp irodalmi stílusban szólt vissza ellenfelének – úgy tűnik, olykor a hűvös északiak is elveszíthetik az önuralmukat egy F1-es nagydíj hevében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: