A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint minél előbb ki kell vizsgálniuk, mi okozza a rendre visszatérő gondokat az erőforrásnál. Legutóbb Silverstone-ban is pórul jártak, Jolyon Palmer már a felvezető körben kénytelen volt félreállni, míg az addig remekül futó Nico Hülkenberg is pozíció(ka)t veszített amiatt, mert meghibásodott az autója és emiatt tempót veszített.
Igaz, Hülkenberg így is idei legjobb eredményét érte el, hatodik lett, de ebből könnyedén lehetett volna ötödik, esetleg negyedik hely is. Palmernél a hidraulikus rendszerben történt szivárgás, Hülkenbergnél szintén az erőforrás rakoncátlankodott. Abiteboul szerint a hibák nem elfogadhatók, a Renault kettőzött erővel próbálja megoldani a megbízhatósági problémákat, amik például a Red Bull futamaiból is nem egyet tönkretettek.
„Nem vagyunk elégedettek a megbízhatósággal, a Brit Nagydíjon is érintette két autónkat is. Tudjuk, hogy ez még mindig a gyengénk, de igyekszünk helyretenni. Erre összpontosítunk most leginkább” – ismerte el a gondokat Abiteboul. A Renault ugyanakkor elégedett a gyári istálló fejlődési ütemével, a legutóbbi aerodinamikai fejlesztések, többek között az új padlólemez, jól látható javulást hoztak és Hülkenberg ezt értékes pontokra is váltotta. Ráadásul tudják, hogy ez egy többlépcsős folyamat első üteme volt csak, a többi is úton van.
„Bevált az új padlólemez és ne feledjük, sok más újítás is érkezik, néhány már Budapesten is elérhető lesz. Az első félév jó volt, az autó a várakozásoknak megfelelően teljesített, egy hajszálnyit még mindig a középmezőny eleje mögött vagyunk. Ha marad ez a fejlődési ütem, a második félévben jóval erősebbek lehetünk és bármikor felvesszük a versenyt a Force Indiával, a Haasszal és a Williamsszel is” – fogalmazott a Renault technikai igazgatója.