A 2018-as Formula–1-es pilótafelállás már az ősszel kikristályosodik, s úgy tűnik, a nagycsapatoknál nem igazán lesz változás, leszámítva Fernando Alonso érkezését a Ferrarihoz. A spanyol a sajtóban elmondja, hogy az elmúlt években nagyon hiányzott neki az a csodálatos légkör, amely Maranellóban körülvette, így természetesen a Ferrari lesz karrierje utolsó csapata, s mostantól 130 százalékon fog teljesíteni, hogy megszerezze a hőn áhított harmadik világbajnoki címet. Szerződésébe több záradékot is beírat, így többek között azt, hogy büntetlenül gyalázhassa csapatát minden olyan futam végén, melyet nem nyer meg, és azt is, hogy a Ferrari engedélyezi számára a részvételt az Indy 500-on, a Le Mans-i 24 óráson, a Bajnokok Tornáján és az Ózd Ralin.
December elején azonban minden borul, amit addig biztosnak hittünk, hiszen a világbajnoki cím átvétele előtt Lewis Hamilton váratlanul bejelenti, hogy annyira kimerítette az idei küzdelem, hogy azonnal befejezi karrierjét, mivel mostantól több időt szeretne az őt körülvevő cicababáknak szentelni. A Mercedes nem esik kétségbe, hiszen már a szezon elején aláírtak egy előszerződést Sebastian Vettellel, melyet érvényesítenek is, a német pedig az átigazolás bejelentésekor elmondja, hogy bár nehéz szívvel hagyja el a Ferrarit, régi vágya volt a Mercedeshez igazolni, hogy kövesse példaképe, Michael Schumacher útját.
A Ferrari bajban van, hiszen Kimi Raikkönent már a nyáron nyugdíjazták (a finn elolvasás nélkül írta alá a papírt, miután rákiáltott menedzserére, hogy „hagyj békén, tudom, mit csinálok”), így nagyon gyorsan kell új csapattársat találni Fernando Alonso mellé. A spanyol korábbi tapasztalatai alapján megtiltja, hogy újoncot ültessenek a másik autóba, de szerencsére előkerül Vettel üresen hagyott maranellói öltözőszekrényéből egy januári, Ricciardóval kötött előszerződés, melyet a német maga rejtett el, nehogy ismét összekerüljön az ausztrállal.
A Red Bull házon belül oldja meg Ricciardo utódlását, Sainz felkerül a nagycsapathoz, bár a tesztszezon nem alakul zökkenőmentesen, Jos Verstappen ugyanis Barcelonában agyba-főbe veri az idősebbik Carlost – hamarosan kiderül, hogy a legfiatalabb F1-es futamgyőztes apja nem csupán feleségét, fiát és barátait, hanem nagymamáját és a sarki zöldségest is terrorban tartotta korábban. Így aztán a Toro Rosso az utolsó pillanatban kénytelen visszahívni egy újabb szezonra Danyiil Kvjatot, akit korábban már félreállítottak Pierre Gasly kedvéért – Helmut Marko állítólag korábban felajánlott az orosznak egy tesztpilótai állást, persze csak átmenetileg, amíg vissza nem nyeri az önbizalmát.
Kvjat egyébként ekkorra szóban már megegyezett a Williamsszel, a grove-iak így Skype-on felhívják Felipe Massát, és meggyőzik, hogy még egy utolsó évet töltsön el az F1-ben – ezzel együtt persze a visszavonulási ajándékként kapott két F1-es autót, egy magángépet, Timo Glock slick gumijait és a brazil állami tisztikeresztet is letétbe kell helyeznie, amíg tényleg be nem fejezi karrierjét. Csapattársa 2018-ban is az újoncként 17 autót összetörő Lance Stroll lesz – Claire Williams hangsúlyozza, hogy 35 millió jó okuk van hinni a kanadai tehetségében.
A Renault-nál Nico Hülkenberg marad, a német néhány órával azelőtt írja alá a szerződéshosszabbítását, hogy Hamilton visszavonulása előbb a Mercedesnél, majd a Ferrarinál is teremt egy-egy szabad helyet – mint elmondja, semmi gond, számára többet jelent a pontokért küzdeni, mint holmi győzelmekért. Partnere pedig némi meglepetésre honfitársa, Timo Glock lesz, aki az Instagramon, a Twitteren és a Déli Apróban is csepegteti az információkat, mielőtt végül az interlagosi 14-es kanyarban megerősíti F1-es visszatérését. A hír hallatán Felipe Massa ismét bejelenti visszavonulását – mígnem édesapja emlékezteti, hogy Monzában egyszer már megtette.
Pascal Wehrlein átigazol a Haashoz Grosjean mellé, de az első három futamot egy súlyos horgászbaleset miatt kihagyni kényszerül. A német elmondja, nagyon örül neki, hogy a Manor és a Sauber után ismét egy magasabb szinten bizonyíthatja tehetségét – az amerikaiak természetesen visszaesnek az erősorrend utolsó helyére. Egyedül a Caterham maradványait felvásárló Colin Kolles és Alex Rossi által megalapított ByAlex istálló lett volna mögéjük várható, de az alakulat még a tesztszezon előtt csődbe megy. Zoran Stefanovic azonnal bejelentkezik a helyükre a feltuningolt 2010-es Toyotával, s bár állítása szerint Jacques Villeneuve-öt és Juan Pablo Montoyát is sikerült leszerződtetnie, ők buzgón tagadnak, a projektből pedig végül semmi sem lesz.
A Haas azért kényszerült ismét új versenyző után nézni, mert a McLaren elcsábította tőlük Kevin Magnussent, aki azzal a feltétellel írja alá új szerződését, hogy Ron Dennisnek a neve sem hangzik majd el a jelenlétében – különösen nem a születésnapján. A Mercedes-motorra váltó wokingiak a szezonnyitón kettős győzelmet aratnak, a bulvársajtó pedig hamarosan Alonso hajbeültetéséről kezd cikkezni: a jelentősen visszaeső Ferrarival a 19. helyre kvalifikáló, majd a rajtrácsra kivezető körön kieső spanyol ugyanis hajkoronája jelentős részét kitépi a díjátadót látva.
A Sauber megtartja Marcus Ericssont annak elismeréseként, hogy nagy bravúrral ismét sikerült elkerülnie az utolsó helyet a bajnokságban, Wehrlein helyére pedig az orosz gáz-, atom- és védelmi pénzekkel érkező Szergej Szirotkint szerződtetik. A szezonnyitón azonban Giedo van der Garde, Adrian Sutil, Heinz-Harald Frentzen és Robert Doornbos is feltűnik azt állítva, hogy ők is szerződést kaptak a svájci csapattól, ráadásul utóbbi egy nagyon különös formájú tárgyat lóbál a kezében, s úgy fenyegetőzik.
A Williams mellett egyetlen istálló, ahol változatlan marad a versenyzői felállás, a Force India, amely a csapatfőnök börtönbe zárása, a tulajdonosváltás és az átnevezés miatt egyszerűen nem ér rá ilyesmivel foglalkozni. A szponzorként a BWT mellett az Én pici pónimat és a Hello Kitty-t is megszerző, immár Bernie-Brabham-Mercedesként futó silverstone-i alakulat remek formában kezdi az évet, ám később visszaesnek, hiszen az új csapatfőnök már sokkal inkább azzal foglalkozik, hogyan puccsolja meg az F1-et a Stratégiai Csoport felhasználásával, és vegye át a hatalmat még 90 éves kora előtt.
Aki nem hiszi, járjon utána!