Nem először fordult elő a Formula-1 gazdag története folyamán, hogy egy jelentős szabályváltozásokkal járó évben olyan csapat ugrott a mezőny élére, amely korábban nem volt meghatározó: ezúttal az első három versenyből kettőt megnyerő Ferrari érzett rá az új éra ízére, az az istálló, amely tavaly egyetlen győzelmet sem szerzett. Ilyenkor a rajongók óhatatlanul arra gondolnak, hogy a Ferrari megtalálta a csodafegyvert, és elkezdenek a szakértőkre várni: mondják meg ők, melyik az az alkatrész, amelynek az istálló fölénye köszönhető.
Az F1-es autók rendkívül összetett konstrukciók, a szintjükön nem lehet egy-egy zseniális elemről, csak az egészről beszélni. A Ferrari egészében mégis találunk egy kirívó részt: a BBC Sport F1-es szakírója, Andrew Benson szerint ez az egy más csapatéhoz sem hasonlító oldaldoboz, annak is első része a magasan levő, befelé keskenyedő légbeömlővel, valamint a körülötte elhelyezkedő, szokatlan formájú légterelő elemekkel.
A magasabban fekvő légbeömlő-nyíláshoz zavartalanabb úton érkezik a levegő, alatta pedig nagyobb a tér, ahol légáram átirányítható az autó hátuljához, ami kritikus leszorítóerő szempontjából. Egyetlen másik autón sem figyelhetjük meg ezt a megoldást, a többségen nagyobb, kerekebb légbeömlőt láthatunk.
Az SF70H aerodinamikája éppen annak a vezetési stílusnak kedvez, amely Vettelre jellemző: a német szereti, ha a hátsó tapadás konstans és kiszámítható a kanyarbejáraton, így hamarabb megfordíthatja az autót, előbb léphet a gázra, és jobban gyorsíthat ki a következő egyenesre. A négyszeres világbajnok jellemzően akkor szárnyal, ha ennek a vezetési stílusnak megfelelő autót kap, ha viszont a versenygép egyensúlya nem stimmel, könnyen széteshet, mint az utolsó Red Bullos szezonjában, 2014-ben történt.
A BBC cikke megemlíti, hogy a motortéren történt előrelépés is a Ferrari felé billenti a mérleget – Vettel is elismerte, jóval erőteljesebbnek érzi a versenygépet, mint tavaly. Vannak persze pletykák, amelyek arról szólnak, hogy a „csodafegyver” nem holmi aerodinamikai megoldást, hanem a szabályok ügyes kijátszását jelenti. Flexibilis padlólemezről (ez volt a Red Bull sikereinek egyik titka az évtized elején) és különleges üzemanyag-összetevőkről is szó esik. Benson azonban kiemeli, az FIA rendszeres teszteket és ellenőrzéseket tart mindkettő téren, ameddig pedig a Ferrari átmegy ezeken, teljesen szabályosnak minősül.
Nem elég azonban kimagasló autót építeni az év elején: szinten kell tartani fejlesztésekkel is, ami az elmúlt években nem volt a Ferrari csodafegyvere…