A 86 éves üzletember évtizedeken át tartó F1-es ténykedése során kiváló üzleti érzékéről is híressé vált, aminek talán a nagydíjat rendezni vágyó versenypályák örültek legkevésbé. Szinte mindegyikükkel szemben olyan szerződést tudott kiharcolni, amely bőségesen jövedelmező lehetett cége, a FOM számára, a helyszíneket viszont gyakran nehezen kigazdálkodható költségekbe verte, és nem egy európai pálya emiatt volt kénytelen kivonni magát a versenynaptár körforgásából.
Ecclestone most ellátogatott a bahreini paddockba, ahol egyik első interjújában rögtön kijelentette, hogy szerinte sokkal élhetőbb lenne a Formula-1 egész közege, ha enyhítenék a versenypályákra rótt terhet.
„Szerintem az mindenkinek jó lenne, ha a pályák promótereitől sokkal kevesebb pénzt követelnénk” - kezdte fejtegetését a Motorsportnak. „Én annak idején megkötöttem néhány üzletileg nagyon jól jövedelmező szerződést. Rengeteg pénzt fizetnek, de többségük nem profitál belőle, sokkal inkább veszteségesek. Attól tartok, hogy előbb-utóbb a pályák mögött álló kormányok megelégelik ezt és elköszönnek.”
„Ha csökkenteni tudnánk a versenyrendezés díját, akkor a pályák olcsóbb jegyeket kínálhatnának és többet is adnának el belőlük. Ha valami jót akarunk tenni a rajongókkal, akkor ezt kellene meglépni.”
Persze adja magát a kérdés: ha Ecclestone szerint alacsonyabb versenyrendezési díjat kellene kérni a pályáktól, miért nem jutott ez akkor eszébe, amikor még ő intézte az F1 ügyes-bajos dolgait?
„Tudom, hogy én is megtehettem volna, de nekem az volt a munkám, hogy pénzt keressek a részvényeseink számára” - védekezett. „Ám úgy tűnik, hogy a Liberty fő célja nem a profitszerzés, hanem a rajongók kielégítése, ami egy jó dolog.”
„Nekik most ez kicsit olyan, mintha megvették volna a Starbuckst: már minden a helyén van. Még az is le van fektetve, hogy mennyi tejet kell tenni a kávéjukba. Most az a dolguk, hogy ezt megtartsák, és hozzátegyék az olyan dolgokat, amiket én nem csináltam meg, mert nem termeltek pénzt, mint például a közösségi média.”