A tavaly még Európa Nagydíj néven futó első bakui verseny ugyan problémamentesen lezajlott, ám az F1 közösségében többen is megkérdőjelezték, hogy a sorozat miért tartotta fontosnak ellátogatni a Kaszpi-tenger partján fekvő olajországba, amely az emberi jogok gyakori megsértéséről is híres. A Formula-1 új vezetőitől pedig nemrég érkezett is egy félreérthetetlen megjegyzés arra vonatkozóan, hogy Bernie Ecclestone kizárólag az állam által fizetett vaskos milliók miatt utaztatta a cirkuszt Azerbajdzsánba.
„Őszintén szólva Bernie hozzáállása arról szólt, hogy mennyi pénzt tud kifacsarni belőlük” - mondta a Liberty Media igazgatója, Greg Maffei. „Egyszer hallottam, hogy áldozatoknak nevezte őket. ’Mennyit tudok kiszedni belőlük, mennyit fizetnek előre?’ Szóval most kikötöttünk Bakunál, akik hatalmas versenyrendezési díjat fizetnek, de emellett nem tesznek semmit azért, hogy segítsék a márkanév kiépítését és egészségesen tartani az üzletet.”
Az azeriaknak sem kellett több, a fenti megjegyzés hallatán a verseny promótere, Arif Rahimov a következőt reagálta a Reuters megkeresésére: „Elég felháborító ezt hallanunk. Mr. Maffeinek kevesebb mint fél éve van köze a Formula-1-hez. Mi viszont már három éve dolgozunk a projekten, szóval több tapasztalatunk van az F1-ben, mint nekik. Szerintem elég nagy tudatlanságra vall ilyesmit mondani.”
Miközben tehát az F1 és a bakui pálya vezetői vitáznak, egy másik sorozat csodálattal szemléli az azeri fővárosban épült pályát és a verseny által megmozgatott embertömegeket. A Formula-E szigorúan városközpontokban versenyez, és a sorozatot irányító Alejandro Agag nem is titkolta, hogy szívesen elvinné az elektromos autókat az országba.
„A Formula-E örömmel rendezne versenyt Bakuban, hiszen egy utcai pályáról van szó a város szívében, ami a mi sorozatunkhoz tökéletesen illeszkedik. A város gyönyörű, a piaca pedig nyit a motorsportok felé. Azerbajdzsán tavalyi első versenye igazán látványos volt: én a tévéből figyeltem, de a helyszínen tartózkodóktól is azt hallottam, hogy hibátlan volt a szervezés” - nyilatkozta Agag.
„A rajongói bázis rohamos ütemben bővül, hiszen mostanra ötször több jegyet adtak el annál, mint tavaly eddig a pontig. A motorsport számára pedig létfontosságú, hogy új területeket fedezzen fel és ezzel új rajongókra tegyen szert.”
A Formula-E egyébként az elmúlt hetekben egy másik, az autóversenyzés számára egzotikusnak számító országgal is felvette a kapcsolatot, röviden felmerült ugyanis, hogy a naptárból törölt első brüsszeli verseny helyett Kazahsztán fővárosa, Astana ugorjon be. Megállapodásra azonban végül az idő rövidsége miatt nem került sor, így a hiányzó forduló pótlásául a berlini hétvégén, június 10-11-én rendeznek majd két futamot.