Az elmúlt évek egyik, ha nem a legkisebb istállója január végén hivatalosan is megszűnt, mivel a csődeljárást irányítóknak nem sikerült időben befektetőket találniuk. Nem kétséges, hogy a gárda valóban az F1-ben uralkodó pénzügyi helyzet áldozata lett, hiszen a konstruktőri 11. hellyel hatalmas összegektől estek el – az utóbbi időben különösen nagy diskurzus övezi a pénzelosztást, melynek fényében több csapat már szervezkedésbe fogott egy új szövetség létrehozására.
A nevét viselő alakulatot 2001-ben eladó, de felelős tisztségét annak Red Bull által történt felvásárlásáig megtartó Giancarlo Minardi úgy véli, hogy a Forma-1 hibás azért, amiért a Manor nem tudta folytatni a szereplést. „Amikor egy csapat elhagyja az F1-et, akkor az egész rendszer nincs a helyén” – idézte az Autosport az olaszt. „Ne felejtsük el, hogy a jelenlegi szabályok egészen 2020-ig érvényben lesznek majd.”
Minardi szerint az utóbbi időszak egyik legnagyobb hibája a V6-os turbómotorokra történő átállás volt. „Az elmúlt években az F1 a technológia útját választotta, más szavakkal az új erőforrás bevezetésével ki akarta aknázni a sportágban rejlő technikai lehetőségeket, ez pedig a költségek megnövekedéséhez vezetett. Sokkal szívesebben láttam volna azokat a motorokat, melyeket a hosszútávú versenyeken használnak. A Forma-1 sprintversenyzés, ahol a pilóták kerék-kerék elleni csatákat vívnak egymással.”
A 69 éves egykori csapattulajdonos kitért az új szabályokra is, melyet sokakhoz hasonlóan ő sem tart megfelelő iránynak. „A szimulációk szerint Melbourne-ben 4-5 másodperccel gyorsabb autókat fogunk látni. Ebben mi a jó? Ez nem segít a show-n, és a lelátókon, vagy a tévé előtt ülő rajongók észre sem fogják venni” – mondta az olasz, aki a Liberty Mediától azt várja, hogy a sportág visszatérjen az alapjaihoz. „Több napnyi kollektív tesztet szeretnék látni a rajongók miatt, akik hátat fordítottak a sportágnak.”
„Több időt kellene tölteni a pályán a szimulátorok helyett, a csapatok dolgozóinak létszámát pedig le kellene csökkenteni. Meg kellene tiltani a távmunkában dolgozó mérnökök számát, akik a pályán lévő kollégáikkal szinkronban dolgoznak. Szabaddá tenném az autók és a motorok fejlesztését, mindenféle megkötés nélkül. Nyolcra redukálnám a bokszkiállásnál résztvevő szerelők számát, amely látványosabb lenne a tévénézők számára. Stratégia szempontjából is izgalmasabb lenne, és a költségeket is csökkenthetnénk vele.”