DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Tovább gyűrűzik az F1-es felfüggesztés-vita

Noha majdnem másfél hónap van a 2017-es szezon első futamáig, már most áll a bál a Mercedes és a Ferrari „csodafelfüggesztése” miatt, melyről egy külsős csapatfőnök is megosztotta véleményét.

Nemrég beszámoltunk róla, hogy a Ferrarinak továbbra sem tetszik a Mercedes és a Red Bull féle, FRIC-re hajazó felfüggesztés-kialakítás, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség eddigi álláspontja szerint tovább használhatják azt. Ennek értelmében az sem elképzelhetetlen, hogy óvásokkal fog indulni a szezon az évadnyitón. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója – aki úgy vélekedett, hogy biztosan meg fog változni csapata autójának festése idén – szerint egy darabig ne is várjuk, hogy csendesednek a hullámok a kérdéses elemek közül.



„Még mindig nem sikerült pontot tenni az ügy végére. A Ferrari másként értelmezte a szabályokat, most pedig továbbra is szeretnék érvényesíteni saját álláspontjukat” – idézte a franciát a Motorsport.com, aki a Pirelli torinói sajtóeseményén nyilatkozott. A szóban forgó felfüggesztés lényege, hogy alkalmazásával az autó padlólemeze hatékonyabban simul az aszfalthoz, nagyobb sebességet generálva az egyenesekben.

„Logikus, hogy több csapat nem szereti” – folytatta Boullier. „Ha nyerni szeretnél a Forma-1-ben, akkor nem csak a pályán elért eredmények számítanak, hanem a politikai tevékenységnek is nagy befolyása lehet. A szabályok eléggé kötöttek a felfüggesztéseket illetően, szóval nagy hangsúly van azok értelmezésén. Ennek köszönhetően különböző megoldások születhetnek, a Ferrari pedig a saját változatának szeretne érvényt szerezni, hogy az FIA azokat tartsa megfelelőnek.”

„A felfüggesztések nagyon érdekes terület: talán egy napon félre kell tennünk a jelenlegi megoldást, és lemásolhatjuk az utcai autókat, amely az aktív felfüggesztés irányába mutatna – legalább véget érne a vita” – beszélt Boullier egy olyan megoldásról, melyet annak idején Colin Chapman, a Lotus agytrösztje ötlött ki, aztán Paddy Lowe tökéletesített a Williamsnél a kilencvenes évek elején, az FIA viszont betiltotta azt 1994-re, sebességcsökkentés címszó alatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: