Általában nem túl köztudott, hogy egy versenyző mennyire jó eszű valójában, hiszen az ő legjobb képességük és legfőbb feladatuk az, hogy a csapatuk autóját minél gyorsabban, hibák nélkül vezessék. A legtöbben bár rendelkeznek szakmával (legtöbbjük autószerelő, vagy valamilyen műszaki területű szakma), de a tehetségüknek köszönhetően nincs, és soha nem volt rá szükségük, hogy elhelyezkedjenek az adott területen.
Páran viszont a bukósisakjuk szögre akasztása után is ki tudnak kibontakozni egy másik környezetben. Például Martin Brundle (Sky), Johnny Herbert (Sky), Anthony Davidson (Sky), David Coulthard (Channel 4) vagy Damon Hill (Sky) később kitűnően megállta helyét a média világában újságíróként, műsorvezetőként és kommentátorként, míg a háromszoros világbajnok Nelson Piquet vagy Jonathan Palmer (Jolyon Palmer édesapja) az üzleti életben vitte igencsak sokra. Piquet egy nagyon jövedelmező cégnek az alapítója, ami biztonsági nyomkövető szoftvereket biztosít kamionoknak, az idősebb Palmer pedig már a Forma-1-be is orvosi diplomával a zsebében érkezett, a pályafutása után pedig ő is belekóstolt először a médiába, aztán az üzleti életbe. Jelenleg a cége több neves brit versenypályát is birtokol, többek között Brands Hatch-t és Doningtont, de sorozatokat is üzemleltet, a brit Forma-3-mat és Forma-4-et, továbbá a Forma-2 is az ő licence alatt futott 2012-ig.
Most pedig térjünk vissza a jelenlegi mezőnyhöz. A tavalyi évtől egy újféle lehetőség is létezik a pilóták lexikális tudásának „kiderítésére”. A Forma-1 hivatalos YouTube csatornájának Grill the Grid című sorozata, amelyben a mezőny tagjainak a sport történelmével, illetve saját és csapattársuk karrierjével kapcsolatos kérdéseket tesznek fel. A tavalyi legjobbak, akik mind a 10 kérdésre helyes választ adtak a Toro Rosso két pilótája Carlos Sainz Jr. és Danyiil Kvjat, továbbá Jolyon Palmer voltak.
Bizonyára nem meglepetés, hogy közülük kerül ki Rosberg egyik utódja is nyelvtudás fronton. A visszavonult világbajnoki címvédő öt nyelven beszélt anyanyelvi vagy nagyon magas szinten. A német és francia, illetve az angol magától érthető, ugyanis Nico többnyire Németországban és Monacóban töltötte gyermekkorát, az angolt pedig általában az összes versenyző beszéli (kivétel volt ez alól Yuji Ide, 2006-ban, menesztéséig). Ám Rosberg kiválóan beszél olaszul és spanyolul is, és amikor a két ország tévécsatornáinak adott interjút, mindig felhasználta ezt a tudását. Érdekesség, hogy annak ellenére, hogy a szintén világbajnok édesapja, Keke Rosberg finn, Nico pedig német-finn kettős állampolgár, csak pár finn mondatot ismer.
Danyiil Kvjatról – mivel nem tartozik a legnépszerűbb versenyzők közé – kevesen tudják, hogy egy igen éles eszű pilóta. Amellett, hogy a F1 történelmét is keni-vágja, anyanyelvén, az oroszon kívül profi szinten beszél angolul, olaszul (egyik lakhelye Róma+Toro Rosso), és spanyolul, emellett pedig tud alapszinten finnül is.
Viszont van a mezőnyben egy másik pilóta is, aki négy szintén nyelven tud megszólalni, ha nem számoljuk azokat, amelyeket nem profi szinten beszélnek. A spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando ALonso anyanyelve mellett remekül beszél angolul, olaszul, és franciául is. Ez a plusz tudás nyilván annak is köszönhető, hogy Alonso megfordult a múltban többek között a Renaultnál, és a Ferrarinál is.
Rosberg visszavonulásával a beszélt nyelvek ranglistáján az öt helyett már négy nyelv is elég a vezetéshez, de ha Kvjat időközben tökéletesíti a finnjét, a jövőben akár egyeduralkodóvá is válhat majd az első helyen.