„Nyerj vasárnap, adj el hétfőn” – ez a frázis régóta közszájon forog a Forma-1-ben, ahogyan az is, amit Flavio Briatore, a Renault egykori csapatfőnöke mondott bő tíz évvel ezelőtt: „A Forma-1 kéthetente vasárnaponként kettő és négy között sport, a több időben pedig kőkemény üzlet.” Mindkét véleménnyel nehéz vitába szállni, figyelembe véve, hogy a hibrid éra több gyártó számára egyedülálló platformot nyújthat arra, hogy megmérettethesse magát a sportágban. A Mercedes régóta harcolt a közúti autógyártáshoz közelebb álló V6-os turbók vezetéséért, ezért nem meglepő, hogy azok bevezetése óta nem találtak legyőzőre az F1-ben. A csapat továbbra is tartja magát ahhoz, hogy a motorformula változása esetén akár távozhatnak is, Bernie Ecclestone szerint pedig pont ez kellene ahhoz, hogy ismét kiélezettebbé váljon a küzdelem a sportágban.
Az F1-ben elért sikereket minden gyártó szeretné készpénzre váltani, ez alatt pedig nem a Bernie Ecclestone-tól kapott jogdíjakat értjük, bár abból sincs kevés: csak az Abu Dhabi Nagydíj közvetítése 58,7 millió dolláros nyereséget generált, 25%-kal többet, mint a legutóbbi kiélezett bajnoki csata esetén, 2014-ben. Dieter Zetsche, a Mercedest tulajdonló Daimler AG első embere igencsak mosolyoghat a bajsza alatt a számokat látva:
„Az utóbbi két F1-es győzelmünk után több autót adtunk el” – idézte a formulapassion.it a németet. „Nem hinném, hogy ez véletlen egybeesés lenne: a győzelemmel sokkal vonzóbbá váltunk, a győztes mentalitás pedig, mely soha nem ment arroganciába, hatalmas fegyvernek bizonyult. Minden vasárnap több száz millióan néznek minket világszerte, ezzel pedig csak a futball-világbajnokság és az olimpia tud versenyezni – ezek viszont csak négyévente vannak, míg F1-es versenyünk egy évben 21 alkalommal…
A puszta számokból kiindulva úgy tűnik, a Mercedes a fiatalabb generáció körében is nagy népszerűségnek örvend, hiszen a csapat különböző közösség-média felületein elérte az egy milliárd követőt – ebben különösen sokat segít Lewis Hamilton, bár a legnagyobb Twitter-követői táborral rendelkezők listáján csak a 79. helyet foglalja el több mint négy millió rajongóval. A Mercedes ugyanebben a mutatóban a 66. a sportcsapatok között 1,6 millió követővel, megelőzve a Red Bullt és a Ferrarit is.