Az idei évre aerodinamikailag és mechanikailag is alaposan átalakuló autók az előre beharangozottak szerint körönként 3-5 másodperccel lehetnek gyorsabbak a tavalyi tempónál, ez pedig akkora különbség, ami már a pilótafülkében is érzékelhető lesz - annál is inkább, hiszen a kanyarsebességek nőnek majd, ahol így nagyobb oldalirányú erőhatások érik a pilótákat.
Az elmúlt években elterjedt az a nézet, hogy már a korábbiaknál kisebb fizikális felkészüléssel is el lehet versenyezgetni a jelenlegi F1-es autókkal, és a Renault-pilótája, Jolyon Palmer szerint most ki fog derülni, ha valaki emiatt lazábbra vette az edzéseket.
„El tudom képzelni, hogy számítani fog” - mondta a pályán kívüli edzésekről. „Még nem tudjuk pontosan, hogy mire lesznek képesek az autók. Ismerjük ugyan a számokat, de a gumik teljesítménye még rejtély. Ha olyan lesz, mint azt remélem, akkor szerintem hamar meg fog mutatkozni, hogy ki járt rendszeresen edzőterembe a tél folyamán. Aki nem készült megfelelően, az ki fog tűnni.”
„Az autók egyértelműen sokkal gyorsabbak lesznek a korábbiaknál, nagy kihívás lesz őket vezetni, ami számomra izgalmas fizikális kihívást jelent. Viszont egyes kanyarok majd éppen amiatt lesznek könnyebben teljesíthetőek, mert padlógázossá válnak.”
Ehhez kapcsolódik egy másik népszerű álláspont is, miszerint az új autókkal majd a mezőny legfiatalabb versenyzőinek fog igazán meggyűlni a bajuk, akiknek még sohasem kellett olyan erőhatásokra készülniük, mint amilyeneket most fognak tapasztalni. Ám az egykori F1-es technikai szakember, Gary Anderson nem osztja ezt a véleményt.
„Éppen ellenkezőleg, hiszen általában pont a fiatalabbak alkalmazkodnak jobban a változásokhoz. Fizikálisan minden versenyző a csúcson van, így ennél is fontosabb lesz a mentális felkészültség, hiszen ennek segítségével csökkenthető a hibaszázalék, és ezáltal tudnak majd a versenyzők körről körre a feladatukra koncentrálni” - érvelt a mérnök, aki ma már az Autosport újságírójaként ténykedik.