Sokan kárhoztatják az autóversenyzést amiatt, hogy a pilótáknak kötelező a gépeikre hagyatkozniuk, és egyre kevesebb a szerepük a vezetésükben, de talán éppen ennek köszönhető, hogy az elmúlt 15 évben két komolyabb doppingbotrány pattant ki a motorsport világában: 2002-ben a cseh Tomas Engét, 2015 legelején pedig Franck Montagny-t kapcsolta le a hatóság tiltott szerek használata miatt. Ezek az esetek ráadásul nem is a teljesítmény fokozásáról, hanem drogszármazékok használatáról szólt, ami csak tovább erősíti a motorsport egyedülálló helyzetét más sportágakhoz képest.
Néhány hónappal ezelőtt a Motorsport.com-on jelent meg egy elemzés arról, hogy miért ilyen ritkák a hasonló esetek az F1-ben, Lewis Hamilton pedig rávilágított, hogy hiába figyelik őket árgus szemekkel a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökségnél (WADA), nekik nem származik előnyük abból, ha doppingszereket használnának. „Biztosan szükséges növelni az erre irányuló figyelmet, de nem tudom, hogy nekünk ebből milyen hasznunk származna az F1-ben” - idézte a Motorsport-Total.com a brit pilótát.
A WADA is úgy gondolja, hogy a doppingolás nem jelent komoly problémát az autóversenyzőknél, ezért rendszertelenül vizsgálják őket. „Néha háromszor vagy négyszer is előfordul egy évben, máskor pedig egyszer sem” - vélekedett Hamilton. „Nagyon véletlenszerűen működik az egész, az év eleje óta például egyszer sem vizsgáltak meg, az utolsó ilyen alkalom talán Bahreinben volt.” Mindazonáltal a pilótáknak is folyamatos jelentési kötelezettségük van a WADA felé. „Ez az, ami igazán bánt” - mondta a brit. „Meg kell határoznod egy helyet, ahol a nap egy adott órájában tartózkodsz” - tette hozzá.