Az FIA a szezonnyitótól kezdve szerette volna bevezetni, hogy a pilóták ne dobhassák ki a letépett sisakfóliát az autójukból, hiszen fennáll a veszélye, hogy a kósza szállingózó műanyagdarab beszorul egy autó hűtőnyílásaiba, ezzel túlmelegedést és végzetes műszaki meghibásodást okozva - mint ahogy arra már volt is néhány példa az elmúlt években.
A pilóták és a csapatok nyomására a tilalom kezdetét eltolták, előbb a spanyol, majd pedig a monacói hétvégéig, a versenyzők azonban még most sincsenek meggyőződve arról, hogy ez észszerű döntés, hiszen az időnként beszennyeződő fóliát többször is le kell tépniük egy futam alatt a több réteggel is ellátott sisakrostélyról, ha pedig nem dobhatják ki, valahol az autóban kellene azokat összegyűjteni egy arra kialakított tárolóban.
Az elmúlt hetekben a csapatok kísérleteztek is ezzel, ám egy újabb biztonsági aggodalom merült fel, miszerint tűz esetén a pilótafülkében maradt fóliák meggyulladhatnak, ezáltal akár a versenyzők overalljait is átégethetik. Az FIA elfogadta ezen veszély valósságát, ezért egy félmegoldással állt elő:
Mostantól kezdve a szabadedzéseken és az időmérőkön tilos lesz az autóból kidobni a fóliát, elvégre ilyenkor a versenyzők rövidebb meneteket teljesítenek, így a bokszba visszatérve gyakran letéphetik az elhasznált réteget. A futamok során azonban engedményt adott az FIA, ugyanis a verseny alatt minden pilóta két alkalommal kidobhatja a fóliáját az autóból, ahogy eddig is tette.
Az újabb megcifrázott szabály máris kapott kritikákat, hiszen ha az a cél, hogy elkerüljék a repkedő fóliák által okozott műszaki hibákat, akkor a probléma nem hárul el teljesen pusztán azáltal, ha limitálják a kidobható darabok számát. Arról pedig még nincs hír, hogy mi lesz annak a pilótának a büntetése, aki három, ne adj’ isten négy alkalommal dobja ki a fóliáját.