Bár az még kérdéses, hogy milyen fejvédő elemre esik majd a választás, hiszen egyelőre a halo és az aeroscreen is csak a kezdeti teszteken esett át, de az FIA-nak kiemelt célja, hogy már 2017-re bevezessék annak használatát a sportban. Akár tetszik nekik a megoldás, akár nem, a versenyzők közül is egyre többen osztják azt a véleményt, hogy a biztonság érdekében minél előbb lépni kell ebben az ügyben.
A közvéleményt azonban bizonyára még hosszú évekig megosztja majd, hogy mennyire néznek ki jól az F1-es autók ilyen részlegesen fedett pilótafülkével, hiszen a formulaautók egyik védjegye az idők kezdete óta az, hogy teljesen szabadon hagyják a versenyző fejét. A Mercedes pilótája szerint azonban ez egyáltalán nem kellene, hogy szempont legyen, az elégedetlenkedő vélemények pedig már nem is jelentenek számára újdonságot.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a hagyományokhoz ragaszkodók számára ez nem ideális megoldás, és mi versenyzők is ilyen puritánok vagyunk. Tudjuk tehát, hogy milyen kompromisszumokat igényel a helyzet” - magyarázta Rosberg. „De ha megnézzük a sport történelmét, mindig is hasonló vitákat generált, amikor a biztonságot kellett szem előtt tartani. Ha visszatekintünk az elmúlt 60 évre, mindenhol megtaláljuk pontosan ugyanezeket a siránkozásokat az autók külsejének változása miatt.”
„Gondoljunk csak vissza arra, amikor a pilótafülkék oldalfalát emelték meg, és sokan attól kezdtek tartani, hogy a nézők már nem is fogják látni a versenyzőket. Minden alkalommal ugyanaz a mese. Egyszerűen csak el kellene fogadni a változást. Akinek nem tetszik, remélhetőleg át fog esni ezen az érzésen. Persze tiszteletben tartom és megértem a véleményüket, de bízok benne, hogy túllesznek rajta, mivel ez a helyes irány az F1 számára.”