Bell a gyári Renault előző F1-es korszakában technikai igazgató, és 2009-ben néhány futam erejéig még csapatfőnök is volt az alakulatnál, az akkori szétforgácsolódás során azonban ő is távozott, és előbb a Mercedesnél vett részt az építkezésben, majd egy ideig a Manornál segédkezett, mígnem az idei évre visszahívták őt a franciák Enstone-ba. A szakember új feladatkört kap, fő teendője ugyanis az lesz, hogy összehangolja a karosszéria és a motor fejlesztését, gondoskodva róla, hogy a két részleg ugyanazon irányba haladjon.
„A Mercedesnél is hasonló feladatokat kellett ellátnom, mint most itt. Össze kell raknunk ezt az autót, hogy idővel versenyeket nyerjünk. Enstone-ban mindig is tudták, hogyan kell jó autót építeni, ám most már nem olyan idők járnak, mint 2005-ben. Jelenleg mindennél fontosabb, hogy megteremtsük az alapokat a hosszú távú sikerességhez. Nem a következő versenyre kell gondolnunk, hanem fél évvel előre” - véleményezte a helyzetet Bell.
A régi és új csapattagoknak az átállás közben egy olyan kihívással is meg kellett birkózniuk, ami semelyik istálló számára sem lenne gyerekjáték, hiszen ismét új motort kell elhelyezniük az autóban. 2014 végén a Lotus megszabadult a Renault problémás erőforrásaitól és a Mercedesre váltott, ám akkor talán még ők sem gondolták komolyan, hogy egy évvel később éppen a franciák fogják őket felvásárolni.
„A motorváltás nagyon későn jött, Enstone-ban pedig tavaly anyagi okok miatt lassan csordogáltak a fejlesztések” - mondta Bell. „Az első évünkben ezen kompromisszumok hatásaival kell együtt élnünk, hiszen szinte lehetetlen lenne mindent áthidalni már 2016-ban. Ebben az évben a dobogó csak szélsőségek körülmények között lesz lehetséges számunkra. Ez a szezon még a tanulásról fog szólni számunkra, amely során igyekszünk majd előrelépés jeleit mutatni. A bajnoki pontok egyelőre másodlagosak, a Renault hosszú távra tervez a Formula-1-gyel, így nem is köt minket az a kényszer, hogy gyorsan, rövid távra szóló megoldásokkal pakoljuk tele az autót.”