Miután Mario Illien, az Ilmor motorfejlesztő-cég első embere tisztázta szerepét a Renault-nál, kijelentette, hogy a csapat már az idény elején jobb teljesítményre lesz képes, igaz, a győzelemhez még egy kis időnek el kell telnie. A svájci szakember most az Auto Motor und Sportnak adott hosszabb interjút, amelyben a munkálatok összehangolása mellett arról is beszélt, milyen elképzelései annak a motorok gazdaságosabbá tételéhez.
„Van egy kis műhelyünk Angliában, ahol a fejlesztést végezzük majd, a saját tesztpadjainkkal. A versenyekre való felkészítés már a Renault dolga, igaz, folyamatos kapcsolatban vagyunk, és meglátogatjuk egymást” - nyilatkozta Illien arról, hogyan tudják összehangolni a munkát a franciák Viry-Chatillionban található gyárával.”
Arra a kérdésre viszont, amely azt fejtegette, hogy az Ilmor teljesen új motort fog-e építeni a Renault-nak, így választolt: „Nem, egyelőre még azt igyekszünk meghatározni, hogy mely területeken javítsunk ilyen rövid idő alatt. Sőt, most már hosszabb távra, 2016-on túl is gondolkodnunk kell.”
Az Ilmor korában beadta a pályázatát az új, alternatív erőforrás fejlesztésére, de az F1-es bizottság akkor elutasította ezt a lehetőséget. „Most várunk a következő döntésig, amely attól függ, mit hoznak a tárgyalások januárban. Viszont úgy gondolom, már túl késő van (az alternatív motorokhoz), 2018 reálisabbnak tűnik. Ha senki sem fizeti a fejlesztési költségeket, akkor nehéz kivitelezni őket” - utalt Illien a független gyártók helyzetére.
Illien cége jelenleg a Chevrolet IndyCarban használt, sokkal olcsóbb motorjait fejleszti, így felvetődik a kérdés, hogy miért nem lehetne ezt keresztülvinni az F1-ben is. „Ott sokkal egyszerűbb a technológia. Nincsen hibridünk, ahogyan energia-visszanyerő rendszerünk, turbófeltöltőnk, és töltőlevegő-hűtőnk sem. Sokkal egyszerűbbé teszi a helyzetet.”
Illien szerint sokkal olcsóbbak lennének a motorok, ha egységesíteni lehetne az MGU-H-t, a KERS-t, és az energiatárolókat. „Sokkal olcsóbb lenne, és technikailag is kivitelezhető. Csak a csomagra lenne hatással, és a nézők nem látnának belőle semmit.”
„Az energia-visszanyerő rendszer teszi drágává az egész csomagot, ráadásul azzal, hogy csak négy motort lehet használni egy szezonban, szintén drágább lesz, ahelyett, hogy olcsóbbá válna. Már szezon elején biztosítanod kell a stabilitását, és később alig lehet rajta változtatni. Ha fejleszteni lehetne rajtuk, nem kerülnének sokkal többe” - tette hozzá Illien.