Mario Illien, a Renault hajtásláncainak fejlesztésében segítő Ilmor Engineering vezetője néhány napja úgy nyilatkozott, hogy a Lotusból átalakuló gyári csapat lehetőségei limitáltak lesznek a szezon elején, miután a felvásárlás túlságosan elhúzódott, így kevés idejük maradt az érdemi munkára. Márpedig bőven lenne min dolgoznia a francia motorgyártónak, akik TAG Heuer márkajelzés alatt a Red Bullt is ellátják majd erőforrásokkal, hiszen 2015-ben roppant pocsék idényt produkáltak: folyamatosan megbízhatósági gondokkal küszködtek, ráadásul hosszú idő után először futamgyőzelem nélkül zártak egy Formula-1-es évadot.
Bár az elsőség még mindig távoli célnak tűnik, Illien azért bizakodó: elmondása szerint már az első versenyeken érezhető lesz a fejlődés a csapatnál. „Fokozatosan fogunk fejlődni. Remélem, már a szezon elején is látható lesz az előrelépés” – nyilatkozta a szakember az Auto Motor und Sport hasábjain.
„A 32 fejlesztési zsetonnak köszönhetően elég sok dolgon tudnánk változtatni, de az idő ezt nem teszi lehetővé” – ismételte meg korábbi kijelentését Illien. „Most meg kell vizsgálnunk a Renault-val együttműködve, hogy mi lehetséges ilyen rövid időn belül. Ez az ötletektől függ, valamint attól, mire helyezzük a hangsúlyt és mit lehet megcsinálni a szűkös időkereten belül. Emellett természetesen már hosszabb távra, 2016 utánra is terveznünk kell.”
A pozitív hozzáállás ellenére Illien tisztában van azzal, hogy időbe fog telni, mire utolérik az egyértelműen a Renault előtt járó Mercedest és Ferrarit: „Ez akár egy évnél is hosszabb időt fog igénybe venni, hiszen a többiek is fejlődni fognak” – magyarázta a szakember.