Ha tendenciákat kutatunk, minél jobban ki kell zárni a véletlen, a vakszerencse torzító szerepét. Úgy vélem, pódiumra feljutni aligha lehet mázlival. Még ha oly egyhangú egy évad, és a győzelemért kevesen is vannak versenyben, a dobogó legalacsonyabb fokáért már legalább négyen-öten tülekednek. Ez a feltétel (tehát a dobogóhoz jutás) már elég mintavételi lehetőséggel kecsegtet.
PÓDIUM: | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
Red Bull | 20 | 27 | 14 | 24 | 12 | 3 |
Mercedes | 3 | 0 | 3 | 9 | 31 | 32 |
Lotus | 3 | 2 | 10 | 14 | 0 | 1 |
Ferrari | 15 | 10 | 15 | 10 | 2 | 16 |
McLaren | 16 | 18 | 13 | 0 | 2 | 0 |
Williams | 0 | 0 | 1 | 0 | 9 | 4 |
Hat évre tekintünk most vissza (azért nem nézzük 2009-et, mert a győztes Brawn csapat csak azt az évet teljesítette). A Mercedes megismételte tavalyi fölényét, viszont a grafikon jól szemlélteti, hogyan lett a második legjobb csapattá a Ferrari: 2014-hez képest „elvett” a Williamstől öt, a Red Bulltól kilenc dobogós helyezést. Az már nézőpont kérdése, hogy elvette vagy átvette.
A többi fellelhető tendencia felfedezését rábízzuk az olvasóra, ezzel elősegítve a képzelet és az előrelátás játékát. Akár önigazolást is találhatunk a grafikonban.
A kimutatás a hat legeredményesebb csapatot választotta ki. Természetesen rajtuk kívül ért el még dobogós helyezést a Force India, a Sauber vagy a Renault is, de esetükben a hat évet nem lehet egybefüggően vizsgálni.