Legutóbb nem túl régen, a tavalyi esztendőben merült fel, hogy egyes Formula-1-es csapatok három autót indíthatnak: amikor a Caterham és Marussia szezon közben kikopott a mezőnyből, valamint három középcsapat, a Sauber, Force India és Lotus is igen aggasztó pénzügyi helyzetbe került. Ezúttal a jelenleg 2016-os motorral nem rendelkező Red Bull fenyegetőzik kiszállással, ami kapásból négy autó elvesztését jelentheti.
A Mercedes Japánban határozottan újra kijelentette, nem szándékozik motort biztosítani az energiaitalos istállónak. Helyette inkább a sereghajtó Manorral szövetkeznének, ám ez nagyban függ attól, a Renault gyári csapata válik-e a Lotusból. A Ferrari bár hajlik a partnerségre, csak 2015-ös specifikációjú motorokat adna a riválisnak.
„A pozíciónk más, mint a Ferrarié, McLarené vagy Williamsé” – szögezte le Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Számunkra a sportnak kifizetődőnek kell lennie a marketing szempontjából, ehhez pedig nem megengedhető, hogy korlátozzák a legjobb eszközökhöz való hozzájutásunk.”
A Red Bull és Toro Rosso kiszállása tehát létező veszély, és máris felmerült, hogy harmadik autók indításával pótolják a két csapatot. A Mercedes, amely több fiatal versenyző pályáját egyengeti – Pascal Wehrleinnek a Manorral való megállapodás nyithat utat – támogatja az elképzelést: „Sok jó ifjú versenyző van a piacon. Versenyképes autóba tehetjük őket, és akkor erős mezőnyt kapunk 24 autóval. De a prioritás az, hogy a Red Bullt a rajtrácson tartsuk” – mondta a németek üzleti ügyvezetője, Toto Wolff az Auto Motor und Sport lapnak.
Azt gondolhatnánk, hogy a kisebb csapatok tiltakoznak egy ilyen változás ellen költségessége miatt, Otmar Szafnauer a Force Indiától azonban épp arra hívta fel a figyelmet, hogy egy harmadik autóval körülbelül 25 millió dollárral nagyobb pénzjutalmat kapnának az F1 bevételeit szétosztó FOM-tól.