A 2015-ös idényben a csapatoknak négy motorral kell átvészelniük a szezont, amely összesen hat komponensre oszlik – ha valamely komponensből először kerül be ötödik darab, az tízhelyes rajtbüntetést von maga után, ha bármely továbbiból használnak fel ötödiket, az öthelyest. Egy először felhasznált hatodik újból tízhelyest és így tovább. A Hondát és Red Bullt már büntették is idén, a Mercedes és Ferrari csapatai azonban kitartanak.
Az olasz Autosprint lap kalkulációi alapján azonban a Scuderia sem fog megúszni egy legalább tízhelyes hátrasorolást, amelyre október végén kerülhet sor. Információik szerint a Ferrari két zseton felhasználásával fejleszteni fogja motorját hazai futamára, a monzai Olasz Nagydíjra. Ez elkerülhetetlenül erőforráscserét jelent számukra – az autókba a negyedik, utolsó szabályos motor fog bekerülni.
A Ferrarinak azonban még marad öt zsetonja, melyeket Austin vagy Mexikó magasságában vetnek be. Ez is motorcserét jelent számukra, azonban már az ötödiket, ami rajtbüntetést von maga után Vettel és Raikkönen számára. Az mindenesetre jó hír a csapatnak, hogy a jövőben kizárólag a rajtrácson sorolhatják hátra őket, az időbüntetések és áthajtások formájában versenyre átvitt ítéletek eltörölték.
James Allison, a Ferrari technikai igazgatója a magyarországi győzelem után hangsúlyozta, az autó fejlődése fontosabb, mint az, hogy elkerüljék a büntetés lehetőségét. „Elégedettek lehetünk azzal, hogy a szezon során jelentős előrelépést tettünk meg” – mondta az Auto Motor und Sport lapnak.
A Honda versenyzői már a hatodik erőforrásukat használták fel a Hungaroringen – új motorgyártóként egy ráadást büntetlenül –, és bár megbízhatóságuk javult a Magyar Nagydíjon, valószínű, hogy Alonsót és Buttont még párszor hátrasorolják a szezon további részében. A Red Bull és Toro Rosso Renault-motoros versenyzői közül egyedül Carlos Sainz nem lépte túl még a megengedett mennyiséget, a francia cég pedig szintén zsetonokat felhasználva fejleszt a szezon második felében, az újítások az Orosz Nagydíjra várhatók.