Legyen a legnépszerűbb pilóta a mezőnyben, egyszer Kimi Raikkönen karrierjének is vége szakad – 2009 végén már majdnem így történt, ám a Lotus vissza tudta csábítani 2007 világbajnokát. A finn versenyző két évet húzott le az enstone-iaknál, majd kétéves szerződést kötött egykori csapatával, a Ferrarival – már a második szezon közepén járunk, és eddig semmi jel nem utal rá, hogy Kimi 2015 után is Forma-1-es pilóta lesz. Maurizio Arrivabene szerint még túl korai dönteni arról, hogy mi lesz Raikkönennel, de hozzátette azt is, hogy az eddigieknél jobban oda kell tennie magát, ha a maranellóiak kötelékében szeretne maradni jövőre is. Mint ismert, Montrealban és Spielbergben is hibázott a finn, melyek csak még jobban felkorbácsolták a lecseréléséről szóló híráradatot.
David Coulthard – aki az Osztrák Nagydíj után már egyszer javasolta a Ferrarinak a váltást – most a saját karrierjéből vett példával illusztrálta, hogy hol tart most Raikkönen karrierje. „Úgy vélem, hogy eljött a változtatás ideje. Egyáltalán nem vagyok Kimi-ellenes, de a saját bőrömön tapasztaltam ugyanezt. Egyszer eljön az idő, amikor nem tudsz jobbá válni. Ha most Kimi megnyeri a következő versenyt, mindenki izgatott lesz, mert szükségünk volt rá. De összességében Vettel még így is felülmúlja, és amikor Alonsóval versenyzett együtt, akkor a spanyol volt a jobb. Az mindenesetre tény, hogy nem úgy teljesített az elmúlt években, mint az első karrierjében.”
Coulthard Valtteri Bottast és Nico Hülkenberget javasolja Raikkönen helyére. „Az a kérdés, hogy Raikkönen több pénzt ér a Ferrarinak, mint az olyan fiatal és feltörekvő versenyzők, Bottas és Hülkenberg? Ha a Ferrarinak lennék, komolyan utánanéznék, ki helyettesíthetné Kimit. Marketing szempontból az, aki többet hoz a konyhára, de végül mindig a győztes pilóta a legjobb reklám. Bottasnak szerződése van a Williamsszel, de van az a pénz, amiért lemondanának róla, a Ferrari pedig megengedheti ezt magának. Hülkenberg is megérdemelne egy esélyt egy igazán jó autóban. Mindent megnyert karrierje során, és igaz, hogy nem egyedül diadalmaskodott Le Mans-ban, de legalább emlékeztetett minket, hogy győztes fából faragták.”