DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Coulthard: Miben jobb Raikkönen, mint Hülkenberg?

A Ferrari finnjének egykori csapattársa rovatában elemezte Kimi Raikkönen jövőjének örökzöld kérdését. Hosszasan boncolta az F1-es Osztrák Nagydíjon elszenvedett kiesést is, elképzelhetőnek tartja, hogy a pilóta elbambult.

A 2007-es világbajnok, Kimi Raikkönen szerződése az idény végén lejár, a Ferrari pedig állítása szerint továbbra sem döntött arról, meg akarja-e tartani versenyzőjét a következő szezonban, vagy sem – eközben viszont sajtóhírek szerint a Scuderia több millió eurót ajánlott fel a Williamsnek, hogy kivásárolhassa Valtteri Bottast szerződéséből. A 13-szoros futamgyőztes, David Coulthard véleménye szerint egyre kevesebb érv szól egykori csapattársa oldalán. Ő Bottas helyett a friss Le Mans-i győztessel, Nico Hülkenberggel hasonlította össze.

„Jelenleg elkerülhetetlen kérdések övezik Raikkönen jövőjét a Ferrarinál, pályán mutatott teljesítményéből adódóan. A dolgok marketingvonatkozásait nem tudom megítélni, talán lehet valami a lázadó személyiségében, amiről úgy érzik, kedvez a csapatnak. De ha nincsen ilyen, jelen pillanatban nagyon nehéz megítélni, mit tud ajánlani Raikkönen olyasvalakivel szemben, mint például Nico Hülkenberg, aki nagyszerű eredményeket szállít a Force Indiának, olcsóbb, és jóval több idő áll előtte az F1-ben” – fejtegette Coulthard a BBC Sporton írt rovatában.



Természetesen kitért Raikkönen továbbra is megmagyarázatlan balesetére. A versenyző az Osztrák Nagydíj első körében csúszott meg, és ütközött Fernando Alonsóval. „Nagyon furcsa ilyen balesetet látni. Raikkönen magas sebességi fokozatban volt már, amikor elveszítette. Azt azonban tudom, mióta tavaly vezettem a Williamst, hogy ezeknek a hibrid turbóknak óriási nyomatékuk van, amit nem könnyű kordában tartani. Amikor én versenyeztem, a gázpedál mozgástere 30-40 mm között változott. Mostanában közel 60 mm, hogy több lehetőséged legyen a nyomatékkal játszani.”

Coulthard a versenyzői hibát tartja leginkább elképzelhetőnek. „Talán kicsit kihagyott a koncentrációja, a nyomaték pedig túl gyorsan érkezett meg. Mindenesetre nem nézett ki túl jól két héttel a kanadai harmadik hely elvesztése után, amely egy újabb megforgás miatt történt, melyet szintúgy a motor egy erőlökete okozott, habár az kevésbé súlyos következményekkel járt. Több ehhez hasonló esetet láttunk, amelyeknek szerintem a Pirelli gumik viselkedéséhez van közük. Egészen biztos, hogy az én időmben nem történtek ilyenek. Bármi is okozta a balesetet, nem erre számítanál valakitől, aki Raikkönen tapasztalatával bír.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: