Köszönhetően annak, hogy egyre szigorúbb szabályok vonatkoznak az autók egyes fontos alkatrészeire - hiszen például motorokból és váltókból is csak bizonyos mennyiség használható egy szezon során büntetés nélkül -, a gyártók immár egyre masszívabb elemeket kénytelenek gyártani. Míg 15 évvel ezelőtt még megszokott látványnak számított, hogy az egyetlen versenyre tervezett motorok féltávnál sűrű füstöt eregetve kilehelik a lelküket, ma már a legritkább esetben fordulhat ilyen elő.
A számos korlátozás akaratlanul is a technika spórolásához vezet, így gúnyolódva már többen is megbízhatósági versenynek nevezik a másfél órás sprintként beharangozott F1-es futamokat. Ám ennek talán több valóságalapja van, mint gondolnánk, hiszen a Lotus technikai igazgatója, Nick Chester szerint a mai autók akár a Le Mans-i 24 órást is képesek lennének teljesíteni.
„Nagyon szórakoztató lenne, és szívesen vennék részt egy F1-es autó 24 órás versenyre való felkészítésében. A jelenlegi szabályok értelmében olyan erőforrások és váltók állnak rendelkezésünkre, amelyek képesek lennének a táv teljesítésére, míg a múltban egyáltalán nem ez volt a helyzet” - mutatott rá Chester.
A szakember nem a levegőbe beszél: egy Le Mans-i verseny távja nagyjából 5000 kilométert ölel fel napjainkban, míg a Mercedes nemrég büszkén újságolta, hogy Sergio Perez Force Indiájában az idei szezon kezdete óta már 4787 kilométert teljesített a hajtásláncuk meghibásodás nélkül.
„Ma már számos alkatrészünk rendkívül hosszú élettartammal bír, így egy mostani F1-es autó is részt vehetne egy hosszútávú versenyen. A korábbi V8-asok és váltók azonban még egyáltalán nem voltak ilyen tartósak. Talán beszélnünk kellene erről az ACO-val” - utalt a Le Mans-i 24 órás szervezőire viccesen a Lotus szakembere.