DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ha nincs néző, nincs szponzor sem?

Komoly kritikát kaptak azok, akik az F1-ben közel ülnek a tűzhöz: Gary Anderson, az Autosport szakírója szerint a bennfentesek nem látják a fától az erdőt, ezért nem jutnak soha egyezségre.

Az Autosport internetes szakportál gyakran adja meg a lehetőséget olvasóinak, hogy kérdezzenek egyik-másik munkatársuktól aktuális Forma-1-es témákkal kapcsolatban. A legutóbbi kérdezz-felelekben Gary Anderson korábbi tervezőmérnök válaszolt az olvasók kérdéseire, válaszai egy-két igen meglepő véleményt is tükröztek.

„Azok az emberek, akik közvetlenül részt vesznek a sportág működésében, isteneknek képzelik magukat” – mondta Anderson arra a kérdésre, hogy a Stratégiai Csoport miért nem vesz be másokat is az F1 jövőjéről folyó tárgyalásokba. „Ezt mindannyian tudják, és komoly presztízsveszteséget okozna, ha valaki más segíteni nekik a sportág átformálásában. Van egy jó mondás erre: „Nem látja a fától az erdőt.” Nos, ez jól jellemzi azt a helyzetet, amely sokakat érint most a Forma-1-ben.”



„Amikor én is ott dolgoztam, hasonlóan gondolkodtam, de az újságírói munkám kezdete után már átláttam az egészet. Sok ember van a sportágban, akiknek jó ötleteik lennének, de senki se akar hallani róluk.” Anderson elmondta véleményét Jacques Villeneuve közelmúltban tett megszólalásáról is. „Hülyeséget beszél. Sajnos senki sem hallgat a rajongókra sem, pedig nekik is remek elképzeléseik vannak.”

A szurkolókat illetően Anderson elmondta azt is, hogy a Forma-1-nek nehéz lenne adaptálni az amerikai sorozatokat körülvevő rajongó kultúrát. „A NASCAR-ban az emberek sokkal inkább a pilótákért nézik a versenyeket, míg az IndyCarban többen vannak azok, akiket a technika vonz. A Forma-1-nek arra van szüksége, hogy a versenyzők és a csapatvezetők elérhetőbbek legyenek a rajongók számára. Ezt egyszerűen el lehetne érni még több autogramosztós programmal.”

„Sőt, olyan eseményeket is lehet szervezni, ahová négy-öt csapat elküldi egyik versenyzőjét, plusz az egyik (verseny-)mérnökét. Ebben az esetben a szurkolók sokkal inkább magukénak éreznék őket. Azonban ha valami hasonlót próbálnának meg, a csapatok megakadályoznák, mondván, sok a szponzori kötelesség és hasonlók. De rá kellene jönniük, hogy a szponzorok F1-es részvételének egyetlen oka van: a rajongók. Ha ők nem lennének, nem lenne támogatás sem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: